Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » 12 suomalaiskoirakkoa kilpailee agilityn MM-mitaleista Italiassa 8.-11. lokakuuta

Suomen Agilityliitto ry

Julkaistu: 29.09.2015 klo 10:17
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

12 suomalaiskoirakkoa taistelee koiraurheululaji agilityn MM-mitaleista Italian Bolognassa 8.-11. lokakuuta. MM-kilpailut ovat vuoden merkittävin ja kovatasoisin agilitykilpailu maailmassa. Mitaleista kamppailee suomalaisten lisäksi lähes 500 koirakkoa 34 eri maasta.

Italiassa ratkotaan sekä joukkueiden- että yksilöiden maailmanmestaruudet kaikissa eri säkäluokissa. Kilpailut ovat järjestyksessään kahdennetkymmenennet. Kaikkien aikojen mitalitilastossa Suomi on toisella sijalla Ranskan jälkeen.

Suomen maajoukkueella on puolustettavanaan viime vuoden yksilöpronssimitali medi-säkäluokassa. Mitalisuoritus sekä viime MM-kilpailujen tunnelmaa on nähtävissä Agilityliiton Youtube-kanavalla: http://bit.do/agimm

Kisojen tuomareina toimivat Sandra Deidda Italiasta, Sascha Grunder Sveitsistä ja Fulvio Frixione Italiasta.

Suomen agilitymaajoukkue

Minikoirakot

• Iida Vakkuri ja shetlanninlammaskoira Hunni, Espoo

• Jenna Ojanen ja shetlanninlammaskoira Tiku, Espoo

• Outi Korhonen ja shetlanninlammaskoira Aino, Jyväskylä

• Ann-Cathrine Molander ja kääpiövillakoira Wii, Pietarsaari

Medikoirakot

• Sanni Kariniemi ja shetlanninlammaskoira Goa, Vantaa

• Jade Erkko ja espanjanvesikoira Esso, Helsinki

• Taina Airaksinen ja keskikokoinen villakoira Tuua, Oulu

• Kaisa Ylä-Tuuhonen ja kromfohrländer Hikka, Tampere

Maksikoirakot

• Timo Liuhto ja bordercollie Punssi, Lieto

• Jaakko Suoknuuti ja bordercollie Dao, Lieto

• Kim Kurkinen ja belgianpaimenkoira groenendael Zorro, Hämeenlinna

• Anna Orenius ja bordercollie Gaia, Vantaa

Suomen maajoukkue on valittu kesäkuussa Jyväskylässä järjestetyn karsintakilpailun perusteella. Karsintoihin osallistui yli 400 huippukoirakkoa ympäri maata.

Näin seuraat kisoja Suomesta käsin

Suomalaiskoirakoista on mahdollisuus tehdä myös ennakkojuttuja ennen heidän lähtöään kisoihin. Maajoukkue lentää Italiaan tiistaina 6.10.

Joukkueenjohtaja Tiia Vitikainen, +358 400 772 060
Tiedottaja Sari Parviainen, +358 40 5501 406
Valokuvat: Jukka Pätynen, +358 440 585547 jukka@koirakuvat.fi

Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu.

SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valo ry:n kumppanuusjäsen.