Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Vuoden 2013 Red Bull Playstreets taiteillaan 23.2.2013 - Mukana neljä suomalaista

Julkaistu: 14.02.2013 klo 12:27
Julkaisija: Red Bull

Talvi on tullut hyvinkin vahvasti Itävallan Alpeille, ja Salzburgin osavaltiossa sijaitsevan kylpylä- ja laskettelukohde Bad Gasteinin kaduilla valmistelut viidettä Red Bull PlayStreets -tapahtumaa varten ovat loppusuoralla, mutta yhtä tärkeää on kuitenkin myös se, että lähtöluettelon kaikki 23 paikkaa on täytetty freestylehiihtopiireissä tunnetuilla nimillä. Lähtölaskenta kiihtyy kiihtymistään… Lauantai 23. helmikuuta lähestyy – samoin kuin se hetki, kun kaduilla kaikuu: “Bad Gastein make some noise, one more time!“

23 laskijaa varmistanut osallistumisensa. Red Bull PlayStreets -tapahtuma houkuttelee kansainvälisen freestylehiihtoeliitin nyt jo viidennen kerran Bad Gasteiniin. Kaksikymmentäkolme laskijaa antaa jälleen kerran kaikkensa ja räväyttää kehiin parhaimmat temppunsa keskellä kylää, aivan fanien silmien edessä. Eikä tarvitse kuin vilkaista osanottajalistaa ja jo herahtaa vesi freestylehiihtofanin kielelle! Hallitseva mestari, Sveitsin Elias Ambühl, ja vuoden 2009 voittaja, Australian Russ Henshaw, saavat 23. helmikuuta käytävään kisaan seurakseen Suomen Ilkka ja Verneri Hannulan, Juho Kilkin, Antti Ollilan sekä Norjan PK Hunderin, Ison-Britannian Paddy Grahamin, USA:n Nick Goepperin, Saksan Bene Mayrin kuten myös paikalliset sankarit Fabio Studerin, Luca Tribondeaun ja Tobi Tritscherin.

Red Bull PlayStreets 2013 lähestyy. Kuvat Red Bull PlayStreets -tapahtumasta tunnetaan hyvin myös Salzburgin alueen ja Itävallan rajojen ulkopuolella. Nuo otokset ovat aikaisempina vuosina houkutelleet Bad Gasteiniin kymmeniä tuhansia kävijöitä, joiden joukossa on nähty muun muassa Jude Law'n kaltaisia maailmantähtiä. Pittoreskin alppikylän katujen läpi ja kattojen yli kulkevan radan rakennustyöt alkoivat runsas viikko sitten. Mukana on niin kicker-ramppeja kuin slaidejakin, ja faneilla on lupa odottaa jännittäviä ilmataisteluja ja roppakaupalla äksöniä. Kisan voittaja saa palkinnoksi 250cc Suzuki RMZ -motocross-pyörän sekä oman tähtensä Walk of Famelle – siinäpä rutkasti motivaatiota Red Bull PlayStreets -laskijoille, jotka varmasti panevat parastaan myös tänä vuonna!

Livenä kaikille. Hip hop -kokoonpano “Die Au” (Average & Url) on paikanpäällä nostattamassa niin kilpailijoiden kuin katsojienkin kisafiilistä. Nyt on siis jo korkea aika merkata 23. helmikuuta kalenteriin ja valmistautua Bad Gasteinin reissuun. Ne jotka eivät henkilökohtaisesti pääse mukaan näihin freestylehiihtokarkeloihin, eivät silti missaa sekuntiakaan, sillä kilpailu streamataan livenä osoitteessa www.redbullplaystreets.com.

Kuvia aiemmilta vuosilta, kilpailijoiden henkilökuvat ja kaikki muu mahdollinen tieto Red Bull PlayStreets 2013 -tapahtumasta löytyy netistä, osoitteesta www.redbullplaystreets.com.

Red Bull PlayStreets 2013 järjestetään Marker-Völklin, Suzukin, Red Bull MOBILE:n ja Bad Gastein in the SalzburgerLandin ystävällisellä tuella.

Lisätietoa: Anette Latva-Piikkilä, anette.latva-piikkila@fi.redbull.com, mob. 040 772 4124.