Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » VILLÄHTEEN AGILITY-URHEILIJAT RY:LLE PÄIJÄT-HÄMEEN ENSIMMÄINEN KISAMITAT TÄYTTÄVÄ LÄMMIN HARJOITUS- JA KILPAILUHALLI

Suomen Agilityliitto ry

Julkaistu: 19.03.2013 klo 09:38
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Villähteen Agility-Urheilijat ry (VAU) on vuokrannut Lahdesta, osoitteesta Vipusenkatu 25, käyttöönsä kilpailumitat täyttävän lämpimän n.1000m2 harjoitus- ja kilpailuhallin. Uusien tilojen myötä Lahden talousalueen harjoittelu- ja kilpailuolosuhteet paranevat merkittävästi. VAUn vakioharjoitusryhmät ovat siirtyneet uusiin tiloihin 18.3.2013. Uusia tiloja juhlistetaan 21.4.2013 järjestettävillä Match Showlla ja kaikille avoimella epävirallisella agilitykilpailulla. Kilpailusta ja Match Showsta tarkemmin tietoa VAUn kotisivuilta osoitteessa http://www.vau-agility.net/

VAU tulee järjestämään vuosittain useita virallisia ja epävirallisia agility-, toko- ja rallytokokilpailuja ja kokeita, joihin odotetaan osallistuvan vuoden aikana toista tuhatta koirakkoa. Viralliset agilitykilpailut on tähän saakka järjestetty Nastolan kunnan omistamalla Rakokiven urheilukentällä, jonne on pystytty rakentamaan kansalliset säädökset täyttävät kilpailuradat. Rakokivessä järjestetään 27-28.7.2013 viralliset agilitykilpailut. Jatkossa kilpailut ja kokeet järjestetään pääsääntöisesti VAU Koiraurheilukeskuksessa.

VAU Koiraurheilukeskuseen on asennettu MPVSportsin toimittama nykyaikainen tekonurmi kumirouhetäytöllä ja lisäjoustolla.

Harjoituskenttiä tullaan vuokraamaan myös yhdistyksen ulkopuolisille henkilöille ja yhdistyksille koiraharrastustoimintaan.

VAU etsii tiloihin aktiivisesti myös muita koira-alan toimijoita tarkoituksena rakentaa Vipusenkadun kiinteistöstä kaikkia koiraharrastajia laajasti palveleva koiraharrastuskeskus.

Lisätietoja
VAU ry:n puheenjohtaja Kirsi Aintila, puh. 044 5525898 tai sähköposti aintila.kirsi@gmail.com
VAU ry:n varapuheenjohtaja Turo Latikka, puh. 040 5113088 tai sähköposti turo.latikka@gmail.com

VAU lyhyesti
Villähteen Agility-Urheilijat ry - VAU on 13.12.2001 perustettu koiraharrastajien yhdistys. Seuran päämääränä on järjestää koulutusta agilityssä, tokossa ja rallytokossa sekä osallistua kilpailuihin ja kokeisiin, järjestää näyttelyitä ja näyttelykoulutusta. Jäseniä on tällä hetkellä vajaat 200.

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa.