Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Vapaasukelluksen SM-titteleistä taisteltiin kovatasoisessa kilpailussa

Vapaasukelluksen SM-titteleistä taisteltiin kovatasoisessa kilpailussa

Julkaistu: 12.03.2013 klo 14:10
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Vapaasukelluksen SM-titteleistä kisattiin Paimiossa 9-10.3. kansainvälisestikin kovatasoisessa kisassa. Miesten sarjassa Kouvolan Vesikoiden Mikko Pöntinen ja Lahden Urheilusukeltajien Antero Joki onnistuivat erinomaisesti staattisessa hengenpidätyksessä yli 7 minuutin ajoilla kuten myös naisten sarjassa Kouvolan vesikoiden Veera López-Lehto yli 6 minuutin ajalla. Kilpailujen pisimmän, 200 metrin pituussukelluksen teki Kuopion urheilusukeltajien Mikko Anttonen monoräpylällä, ja Mikko Pöntinen teki huikean 161 metrin sukelluksen ilman räpylöitä.

Solinan uimahalli Paimiossa keräsi 12 Suomen kärkisukeltajaa Sukeltajaliiton ja Sunken Logs -seuran yhteistyössä järjestämään kilpailuun. Vapaasukelluksen allaskisoissa lajit ovat hengenpidätys paikallaan vedessä, pituussukellus räpylöillä ja pituussukellus ilman räpylöitä. Kaikki lajit suoritetaan vain yhden hengenvedon varassa ilman sukelluslaitteita. Suomestaruustittelit Paimiossa jaettiin kolmen lajin yhteistuloksen perusteella. Veera López-Lehto hallitsi suvereenisti naisten sarjaa ja miesten sarjan voitto meni Mikko Pöntiselle. Mikko Anttonen sijoittui miesten sarjassa toiseksi kovatasoisilla pituussukelluksilla ja Antero Joki nappasi pronssisijan yhden pisteen erotuksella Sunken Logsin Jaakko Keskitalolta. Kärjen tulostaso ylsi hienosti kansainväliselle tasolle, ja lupaa hyvää suomalaisille sukeltajille kesäkuun maailmanmestaruuskisoihin Serbiaan.

Sijoitukset ja lajikohtaiset tulokset:

Hengenpidätys

Puhelin: 0405359029
E-mail: manttone@gmail.com

Kuvat:

Kuva 2. Veera López-Lehto, pituussukellus räpylöillä 150 metriä. Kuva Kimmo Lahtinen
Kuva 5. Mikko Anttonen, staattinen hengenpidätys 4 min. Kuva Kimmo Lahtinen.