Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Uutuusrevyy Havuja perkele! kahlaa läpi Suomen urheilun nousut ja laskut

Tampere-talo Oy

Uutuusrevyy Havuja perkele! kahlaa läpi Suomen urheilun nousut ja laskut

Julkaistu: 11.11.2013 klo 11:00
Julkaisija: Tampere-talo Oy

Täyslaidallinen viihdettä hyvällä sykkeellä aina starttipistoolin laukauksesta maaliviivan ylitykseen asti. Tällainen hulvattoman hauska viihdepaketti on luvassa Tampere-talossa, kun uutuusrevyy Havuja perkele! saa ensi-iltansa 23. marraskuuta. Revyy ottaa suomalaisen urheilun nousut ja laskut hellään käsittelyyn ja tarkastelee urheilijoidemme menestystä eri lajien näkökulmasta.

Ansaittua huomiota saavat sekä hurratut olympiakullat että kansakuntaa ravistelleet urheilijoiden huudahdukset. Revyyssä ei myöskään unohdeta urheiluselostuksen voimaa, penkkiurheilun taikaa tai lasten suusta kuultuja koottuja selityksiä.

Esitys yhdistelee revyyn tyylilajille uskollisena sekä sketsejä että musiikkia. Mukana on parikymmentä uutta sporttista kappaletta, mutta myös vanhoja tuttuja säveliä uusin sanoituksin. Musiikkityyli seilaa laidasta toiseen: hiihtoaariasta mäenlaskulauluun ja Kimi Räikkösestä kertovaan herkkään balladiin.

Revyy on täynnä yllätyksiä, oivalluksia ja hehkutuksia kuten parhaassa urheilukisassa konsanaan – nostalgiaa ja kansankunnan yhteistä muistia tietenkään unohtamatta.

Havuja perkele! -revyyn taustalla on lähes sama ryhmä kuin kahtena edellisvuotena Tampere-talossa nähdyssä Nääs Nääs News -revyyssä.

Lähtötelineet pystyttää työryhmä: Jussi Tuominen, Harri Rinne, Janne Viitaniemi

Tuominen tunnetaan ohjelmista Tankki Täyteen ja Reinikainen. Hän on kirjoittanut myös kymmeniä revyitä ja lauluntekstejä. Rinne on ideanikkari, oivaltava ideasampo, jonka kynästä on syntynyt useita lauluntekstejä Havuja perkele! -revyyseen. Viitaniemi vastaa monipuolisesta sävellys- ja sovitustyöstä. Hänen on tehnyt myös muutamien laulujen tekstit.

Kisajoukkueen kokoonpano: Antti Majanlahti (kapteeni), Puntti Valtonen, Helena Rängman, Aku Sajakorpi sekä Janne Viitaniemen orkesteri

Majanlahti on briljantti koomikko, jonka mimiikkaa voisi kuvailla sanoilla kiiltävää kuin arvokisamitali. Suomen kuuluisimpiin komedia- ja musikaalinäyttelijöihin kuuluva Valtonen on omaa luokkaansa. Hänen lauluvoimansa ja hahmojentekokykynsä riittää vielä usealle olympiadille. Rängmanista on kuoriutunut komedienne, joka pystyy heittäytymään moneen rooliin. Sketsin jälkeen hän pystyy esimerkiksi heti laulamaan aarian samalla kepeydellä kuin Kiira Korpi tekee parhaat kuvionsa. Sajakorpi on monitoimimiehenä loistavaa lauluvoimaa ja sketsien ykkösketjun miehiä.

Havuja perkele!
Tampere-talo, Pieni sali
La 23.11. klo 19.30, su 24.11. klo 16, pe 24.11. klo 19.30, la 30.11. klo 16 ja 19.30, su 1.12. klo 16, pe 13.12. klo 19.30, la 15.2. klo 16 ja 19.30, pe 7.3. klo 19.30
Liput alk. 30 €, ryhmäalennukset min. 15 hlöä -10 %, min. 36 hlöä -15 %, min. 81 hlöä -20 %

Lisätietoja: revyyn työryhmän jäsen Janne Viitaniemi, puh. 0500 624 408
tuottaja Immo Kytölä, Tampere-talo, puh. 0500 511 202

Media tervetullut kutsuvierastilaisuuteen

Sunnuntaina 24.11. olevan revyyn yhteydessä järjestetään pienimuotoinen kutsuvierastilaisuus, jonne on kutsuttu nykyisiä ja entisiä urheilijoita sekä urheiluvaikuttajia. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen. Ilmoittautumiset ottaa vastaan ja lisätietoja antaa tiedottaja Anne Sivula, anne.sivula@tampere-talo.fi, puh. 050 466 6687

Kuuntele revyyn tunnelmaan virittävä urheiluselostus

Kuvapankki

Ennen jokaista esitystä Tampereen Sisun junioriurheilijat tuovat katsojille urheilutunnelmaa. Nuoret myyvät nauruhermoja kutkuttavia käsiohjelmia Pienen salin sisäänkäyntien ja aulan tuntumassa. Tampere-talo antaa myyntitulot 2 €/käsiohjelma lyhentämättömänä tukemaan seuran nuorisotoimintaa.

Tampere-talo on monipuolinen, laajaa asiakaskenttää palveleva kulttuurin, konserttien ja kokouspalveluiden tarjoaja. Se on Pohjoismaiden suurin kulttuuri- ja kongressikeskus, joka on toistuvasti valittu Suomen kongressitalojen kärkeen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki