Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Tornien taistossa kilpaillaan nyt 20. kerran

BirdLife Suomi ry

Tornien taistossa kilpaillaan nyt 20. kerran

Julkaistu: 30.04.2013 klo 10:30
Julkaisija: BirdLife Suomi ry

BirdLife Suomen Tornien taisto -tapahtuma järjestetään tänä keväänä 20. kerran lauantaina 4.5. Leikkimielisessä kilpailussa lintuharrastajat pyrkivät lintutorneista näkemään tai kuulemaan mahdollisimman monta lintulajia klo 5–13. Samalla tehdään lintuharrastusta tunnetuksi ja kerätään varoja maakunnallisesti tärkeiden lintualueiden suojeluun.

Tänä vuonna Tornien taistossa on mukana yli 300 lintutornia etelärannikolta Lappiin. Tapahtuman eteläisin torni on Hankoniemen kärjessä Uddskatanilla ja pohjoisin Juurakkovuopajan lintutorni Inarin Ivalojokisuussa runsaan 1000 kilometrin päässä.

Tapahtumaan voi ilmoittautua mukaan vielä perjantaihin 3.5. saakka. Yleisö on tervetullut jokaiseen kisaan osallistuvaan torniin. Useilla torneilla järjestetään lisäksi opastettu linturetki klo 10:00.

Tornien taiston tulokset julkaistaan osoitteessa www.birdlife.fi/tornientaisto lauantaina 4.5. klo 17.00.

www.birdlife.fi/tornientaisto

• kaikki osallistuvat tornit ja joukkueet
  • tornit, joilla järjestetään yleisöretki klo 10:00
  • kilpailun säännöt
  • aiempien vuosien tuloksia

VALOKUVA (lintuharrastajia tornissa) vapaasti julkaistavaksi tapahtumasta uutisoitaessa:

tiedottaja Jan Södersved, p. 040 5555 393, BirdLife Suomi ry

BirdLife Suomi on lintujen suojelu- ja harrastusjärjestö, joka edistää luonnon monimuotoisuuden säilymistä.
BirdLife Suomi on osa BirdLife Internationalia, joka on maailman suurin ympäristöjärjestöjen yhteenliittymä.