Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Suomen Ravitallin omistajat lahjoittivat osakkeita lapsipotilaille

Lastenklinikoiden Kummit ry

Suomen Ravitallin omistajat lahjoittivat osakkeita lapsipotilaille

Julkaistu: 13.12.2012 klo 10:00
Julkaisija: Lastenklinikoiden Kummit ry

Vuonna 2010 perustetun Suomen Ravitalli Oy:n omistajat lahjoittivat osakkeitaan lapsipotilaille. Lahjoituksen tarkoituksena on tarjota pikkupotilaille mahdollisuus päästä nauttimaan raviurheilusta paraatipaikoilta. Osakkaiden valikoimaan kuuluvat kisojen seuraaminen raviradalla ja netissä sekä tutustuminen ravihevosten valmentautumiseen kulissien takana. Tulevana vuonna tallin hevosten juoksemista bruttopalkinnoista lahjoitetaan tämän lisäksi 1 %:n osuus Lastenklinikoiden Kummeille.

Suomen Ravitalli kutsuu lastenklinikan lapsia pikkujouluraveihin Vermoon lauantaina 15.12. klo 15, yhdessä Vermon ja Sodexon kanssa. Paikalla ovat myös Kummit Kaarina Suonperä sekä Heidi Sohlberg, ja tapahtumassa on mahdollisuus haastatteluihin. Päivän päälähdössä, ’Uudenmaan Upeimmassa’, starttaa kaksi Suomen Ravitallin omaa hevosta, BWT Juggler ja BWT High Voltage.

Kaikkien Ravitalli

Suomen Ravitalli Oy:n osakkailla on mahdollisuus omistaa tai hallita huippuravureita ilman paperisotaa, suuria sijoituksia tai taloudellista riskiä. Yhtiön tarkoitus on toimia Suomen raviurheilun parhaaksi, ja tarjota osakkailleen huipputasoista raviurheilua. Tallin urheilullisesta johdosta vastaa ravivalmentaja Pekka Korpi. Tulevaisuuden päämääränä Suomen Ravitallilla on laajentaa hevosenomistaminen oikeaksi kansanliikkeeksi, jolloin mahdollisimman monelle tarjoutuisi tilaisuus omistaa Suomen parhaisiin lukeutuvia hevosia. Omistajia on jo nyt yli 2500 ja määrä kasvaa koko ajan – merkitse oma osakkeesi osoitteessa www.suomenravitalli.fi. Ravitallin silmissä siintää niin ikään mahdollisuus haastaa ruotsalaisten Travkompaniet-talli kunnon Finnkampen-hengessä.

Lastenklinikoiden Kummit on kuluvana vuonna ollut aktiivisesti ravimaailman pyörteissä mukana. Kummitallin riveissä ravaa lapsipotilaille tukea jo 3 huippuhevosta: Tiger Shark, Master Shark sekä supertähti Brad de Veluwe. Kummien toiminnanjohtaja Anne Knaster on innoissaan raviyhteistyön laajenemisesta entisestään: ”Bradin ja kumppaneiden siivittäminä lapsipotilaiden tukeminen raviurheilun kautta on saanut todella hyvän vastaanoton. Suomen Ravitallin kanssa tehtävän yhteistyön avulla pikkupotilaat pääsevät puolestaan nauttimaan ravikisojen tunnelmasta ihan tapahtumapaikalla.”

Mika Sohlberg, Suomen Ravitalli Oy, p. 050 010 3344, mika@suomenravitalli.fi

Anne Knaster, Lastenklinikoiden Kummit, p. 040 418 6547, anne.knaster@kummit.fi

Lastenklinikoiden Kummit ry tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Varoja kerätään erilaisin tavoin ympäri vuoden. Koko toimiaikanaan Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 27 miljoonan euron edestä.