Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Suomelle on valittu uusi agilitymaajoukkue viikonloppuna Liedossa

Suomen Agilityliitto ry

Suomelle on valittu uusi agilitymaajoukkue viikonloppuna Liedossa

Julkaistu: 23.07.2012 klo 00:13
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Suomalaisen agilityn huiput taistelivat viikonloppuna 21.-22.7. Liedon Tuulissuolla ATT-Areenalla paikasta Suomen agilitymaajoukkueessa.

Suomen Agilityliiton järjestämässä karsintakilpailussa nähtiin mm. hallitsevat agilityn suomenmestarit, sekä edellisvuosien maailman- ja pohjoismaiden mestareita. Sunnuntai-iltana selvinnyt maajoukkue edustaa Suomea 4-7.10.2012 Liberecissä Tsekeissä järjestettävissä maailmanmestaruuskisoissa sekä Oslossa Norjassa 18.-19.08.2012 järjestettävissä Pohjoismaiden mestaruuskisoissa.

Minikoirakoista maajoukkueeseen itsensä kisasivat seuraavat shetlanninlammaskoirat ohjaajineen:

1. Sini Eriksson (KKK) ja Sonic, Kirkkonummi

2. Anu Rajaheimo (KKK) ja Riina, Kirkkonummi

3. Anni Komulainen (HU-PU) ja Ralli, Kuopio

4. Carolina Pellikka (TORKK) ja Kerttu, Tornio

5. Annika Pihlajasaari (KOTKA) ja Wiima, Kotka

Maailmalla kosolti menestystä nauttinut Jari Suomalainen (RIMA) ja koohon Frodo lähtevät jälleen maailmanvalloitukselle. Ei toki yksin. Suomen uudessa medien maajoukkueessa on rotukirjoa. Medien maajoukkue 2012 koostuu seuraavista koirakoista:

1. Jari Suomalainen (RIMA) ja kooikerhondje Frodo, Riihimäki

2. Kaisa Ylä-Tuuhonen (BAT) ja kromfohrländer Hikka, Helsinki

3. Anna Ström (HU-PU) ja shetlanninlammaskoira Ada, Kuopio

4. Sanna Lehtonen (HSKH) ja espanjanvesikoira Sera, Helsinki

5. Emilia Rainetoja (JAU) ja espanjanvesikoira Loukku, Järvenpää

Maksien maajoukkue koostuu viidestä kovasta bordercolliesta ohjaajineen:

1. Jaakko Suoknuuti (LAW) ja Zen, Lieto

2. Pirjo Yli-Juuti (HAU) ja Grim, Helsinki

3. Juha Orenius (CITYB) ja Gaia, Vantaa

4. Jouni Orenius (TSAU) ja Neela, Turku

5. Janne Toivola (JAU) ja Twixy, Järvenpää

Neljä ensimmäistä koirakkoa edustaa Suomea MM-kisoissa ja PM-kisoissa: kolmen kärki sekä yksilö- että joukkuekisassa ja neljäs joukkuekisassa sekä yksilökisan varakoirana. Viides koirakko on PM-kisan varakoirakko. Maajoukkuepaikat ratkaistiin viiden radan suorituksen perusteella saatujen pisteiden yhteistuloksella.

Lisätietoja ja valokuvat:

Suomen Agilityliitto, viestinta@agilityliitto.fi

Kati Kollanen, puh. 045 114 9391

Liitteiden kuvissa:

-Sini Eriksson & shelam Sonic.

-Jari Suomalainen & kooiker Frodo.

-Jaakko Suoknuuti & borcol Zen.

-Minien maajoukkuekoirakot 2012: vasemmalta oikealle Annika & Wiima, Carolina & Kerttu, Anni & Ralli, Anu & Riina ja Sini & Sonic

-Medien maajoukkue 2012: vasemmalta oikealle Emilia & Loukku, Anna & Ada, Kaisa & Hikka, Jari & Frodo ja Sanna & Sera

-Maksien maajoukkue vasemmalta oikealle: Jouni & Neela, Juha & Gaia, Janne & Twixy, Pirjo & Grim sekä Jaakko & Zen

Kuvia voi käyttää Agilitymaajoukkue-kisauutisten kuvituksena. Kaikki kuvat: Jukka Pätynen/Koirakuvat.fi. Kuvaajan nimi on mainittava.

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.