Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Suomalaistytöt polkevat 5000 km keräten varoja Unicefille

Rantapallo

Suomalaistytöt polkevat 5000 km keräten varoja Unicefille

Julkaistu: 08.05.2013 klo 11:45
Julkaisija: Rantapallo

Pyöräillen San Franciscosta New Yorkiin

Erikoinen kesätempaus vie Haaga-Helian opiskelijat Laura Kähkösen ja Pippu Ahvenaisen 5 000 kilometrin matkalle halki koko Pohjois-Amerikan.

Matkallaan he keräävät varoja Unicefin hyväksi ja tekevät samalla Suomea tunnetuksi. Mukaan pakataan polkupyörien lisäksi vain teltta ja makuupussit. Matkan varrelta löytyy toivottavasti paljon uusia tuttavuuksia ja vieraanvarainen vastaanotto kaukaa tulleille matkaajille.

Pyöräilyprojekti on Laura Kähkösen (28) ja Pippu Ahvenaisen (20) lopputyö Haaga-Helian ammattikorkeakoulun Experience and Wellness Management -ohjelmassa.

Tien päällä toukokuusta elokuuhun

Matka alkaa 22. toukokuuta San Franciscosta ja päättyy elokuun lopussa New Yorkiin. Reitin varrelle jäävät niin Nevadan autiomaat kuin Coloradon Kalliovuoret. Edessä on luonnonihmeillään vaikuttavia kansallispuistoja ja rauhallisia maissipeltoja maalaismaisemassa, mutta yhtä lailla myös kaupunkien ruuhkaisia teitä.

- Tällainen road trip on ollut ainainen haaveemme ja olemme myös halunneet päästä tekemään hyväntekeväisyystyötä, kertoo Laura Kähkönen.

- Koulutusohjelmamme antoi meille mahdollisuuden toteuttaa molemmat haaveet samaan aikaan. Keräämme matkan aikana varoja Unicefille ja vierailemme myös lastensairaaloissa.

Suunnitelmana on yöpyä koko kolmen kuukauden ajan pääasiassa telttaillen.

- Toivomme pääsevämme noin kerran viikossa sisätiloihin nukkumaan ja peseytymään lämpimässä suihkussa. Majapaikkojen etsinnässä luotamme sohvasurffaukseen ja paikallisten ystävällisyyteen, suunnittelee Kähkönen.

Matkatunnelmat välittyvät Suomeen blogin kautta

Cycling Summer 2013 -projektin suojelijana toimii ministeri Alexander Stubb. Yleisö voi seurata tyttöjen matkan etenemistä ja lahjoitusten kertymistä Rantapallo-matkailusivuston Cycling Summer 2013 -blogista koko kesän ajan.

- Kerromme matkan etenemisestä niin usein kuin olosuhteiden puolesta voimme, ja tarkoituksena on kuvata matkan varrelta myös videomateriaalia. Tämä tulee olemaan sekä henkisesti että fyysisesti vaativa kesä, mutta odotan sitä jo kovasti ja toivotan yleisön tervetulleeksi seuraamaan projektia kaikkine ylä- ja alamäkineen!

Lisätiedot:

Laura Kähkönen 044-7289784
Pippu Ahvenainen 050-4665011

cyclingsummer2013@gmail.com

Kuva: Ville Norppa

Suomen suosituin matkailusivusto Rantapallo.fi tarjoaa kaikki matkailijan verkkopalvelut yhdessä osoitteessa: kohdeoppaat, matkavinkit, alan uutiset, keskustelut, matkablogit sekä monipuoliset matkahaut. Rantapallo on Matka 2013 -messujen virallinen verkkokumppani. http://www.rantapallo.fi