Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Suomalaisten YOKO-suksien valmistus alkaa Kiteellä

YOKO

Suomalaisten YOKO-suksien valmistus alkaa Kiteellä

Julkaistu: 03.07.2013 klo 11:30
Julkaisija: YOKO

Ennakkomyynti ylittänyt odotukset: Suksia tehdään kahdessa vuorossa koko kesän

YOKO_sukset

Perinteikkäässä Kiteen suksitehtaassa käynnistettiin tällä viikolla uusien suomalaisten YOKO-suksien valmistus. Ensi talven suksia tehdään nyt kahdessa vuorossa, koska suksia on myyty ennakkoon jo 20 000 paria. Tavoitteena on 25 prosentin markkinaosuus Suomen hiihtovälineiden myynnistä seuraavan kahden vuoden aikana.

– Suomalainen suksiuutuus YOKO on selkeästi tervetullut hiihtovälinemarkkinoille. Samalla suomalaisen suksivalmistuksen perinteet ja osaaminen säilyvät Kiteellä. Tehdas työllistää 30 ihmistä ja uskallan väittää, ettei tämän parempaa osaamista löydy mistään, toteaa YOKO-suksia valmistavan suksitehdas KSF Sportin toimitusjohtaja Harri Kirvesniemi.

Ammattilaisvarusteet harrastelijoiden ulottuville

Ammattilaistason YOKO-hiihtovarusteita valmistetaan niin kilpahiihtäjille kuin harrastelijoille ja ne tulevat myyntiin syksyllä 2013. YOKO on jo entuudestaan ollut tunnettu kilpahiihtäjien ja pyöräilijöiden keskuudessa, mutta nyt suksien myötä tuotevalikoima laajentuu entisestään. Suksien, sauvojen ja monojen lisäksi valikoimaan kuuluu myös hiihtourheilutekstiilejä ja käsineitä.

– YOKOn tuotevalikoimassa on pitkään ollut muun muassa hiihtokäsineitä ja -sauvoja, joten siirtyminen suksiin oli luontevaa. Lisäksi käymme parhaillaan neuvotteluja, että siirtäisimme osan YOKOn urheilutekstiilien valmistuksesta Kiinasta Kiteelle hyödyntäen entisen Marimekon tehtaan työntekijöiden ammattitaitoa, sanoo YOKOn toimitusjohtaja Jani Gustafsson.

Ensi talvena YOKOn suksivalikoimassa on markkinoiden edistynein pitopohjasuksi. Kokonaan uudistettu OPTIGRIP 2.0 -teknologia on suomalaisen tuotekehitystyön tulos.

– Tulemme esittelemään syksyllä uuden OPTIGRIP 2.0 -pitopohjasuksen, joka pitää ja luistaa jo ensimmäisellä hiihtolenkillä, tuotteen kehittänyt Matti Järvinen toteaa.

Myös neuvottelut välinesponsoroinnista ovat käynnissä kotimaisten ja kansainvälisten huippuhiihtäjien kanssa.

Kiteen suksitehdas, KSF Sport Oy valmistaa YOKO-sukset ja maahantuo maastohiihtoon ja pyöräilyyn tarkoitetut YOKO-tuotteet. Suksien OPTIGRIP 2.0 -teknologian on kehittänyt MJ Sport Oy ja YOKO-tuotebrändin omistaa M-X-Sport Oy.

toimitusjohtaja, Jani Gustafsson, YOKO, jani@yoko.fi tai 040 595 0740

toimitusjohtaja, Harri Kirvesniemi, KSF Sport, harri@yoko.fi tai 040 554 3155

YOKO on suomalainen urheiluväline- ja -tekstiilibrändi, joka on tuottanut erilaisia urheiluvälineitä yli 35 vuotta. Tuotesuunnittelussa hyödynnetään suomalaista huippuosaamista ja parhaita materiaaleja. YOKO-sukset valmistetaan perinteikkäällä Kiteen suksitehtaalla, jossa on valmistettu suksia jo vuosikymmenten ajan. Laadukkaat YOKO-tuotteet on suunniteltu niin huippu-urheilijoille kuin harrastelijoillekin.

KSF Sport, Kitee Ski Factory

KSF Sport Oy jatkaa suksituotantoa valmistamalla Yoko-suksia Kiteen suksitehtaalla, jossa työntekijöillä on jopa 40 vuoden kokemus suksien valmistuksesta. Tuona aikana suksien valmistus on käynyt läpi valtavan muutoksen puusuksista kennorunkoisiin, hiilikuitulujitteisiin komposiittisuksiin sekä voitelemattomiin nanopohjaisiin suksiin, joissa Kiteen suksitehtaan osaaminen on alansa parasta maailmassa. Suksien valmistus on edelleen hyvin yksilöllistä ja käsityövaltaista työtä, jossa laadun ja tuotteiden toiminnan osalta henkilökunnan ammattitaidolla on ratkaiseva merkitys.