Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Sukelluskalastuksen suurkisat käyntiin Helsingissä – tervetuloa seuraamaan kisoja

Julkaistu: 26.06.2013 klo 07:00
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Sukelluskalastuksen Euro-Afrikan 29. mestaruudesta kamppaillaan 29.–30.6.2013 Helsingin vesillä. Kilpailun lähtöpaikkana on Vironallas Kauppatorilla ja avajaiset, punnitukset sekä palkintojen jako tapahtuvat Esplanadin lavalla. Median edustajat ja yleisö toivotetaan lämpimästi tervetulleeksi seuraamaan kisaa.

Lähes 50 kilpailijaa 18 eri maasta osallistuu Helsingin vesillä käytävään sukelluskalastuskilpailuun. Mukana on maailman- ja Euroopan mestareita, Suomen mestaria unohtamatta. Paremmuudet ratkaistaan merellä, mutta jännitystä riittää Esplanadin lavalla tapahtuvaan punnitukseen saakka. Saaliiksi odotetaan isoja kaloja ahvenista turskiin. Kilpailun järjestää Sukeltajaliiton sukelluskalastusvaliokunta.

Lisätietoja: Tapio Salakari, kilpailun pääsihteeri, Sukeltajaliiton sukelluskalastusvaliokunta, puh.  040 749 6355, tapio.salakari@sukeltaja.fi

HUOM! Median edustajilla on mahdollisuus päästä seuraamaan kilpailua perjantaista sunnuntaihin myös merelle. Lisätietoja venekyydistä Henrik Tuomas, puh. 045 1321974

Kuvamateriaalia sukelluskalastuksesta median käyttöön: Stig Gustavsson, puh. 0400 503119, stig.gustavsson@sukeltaja.fi

Kilpailujen aikataulu:

Perjantai 28.6.

klo 18.00 Kilpailujen avajaiset Esplanadin lavalla (Esplanadin puisto)

Lauantai 29.6.

klo 07.45 Kokoontuminen Vironaltaalla

klo 09.00 Ajo kilpailualueelle

klo 09.30 Kilpailu alkaa

klo 15.30 Kilpailu päättyy

klo 16.30 Saapuminen satamaan

klo 18.00 Saaliin punnitus Esplanadin lavalla (Esplanadin puisto)

Sunnuntai 30.6.

klo 07.15 Kokoontuminen Vironaltaalla

klo 08.00 Ajo kilpailualueelle

klo 08.30 Kilpailu alkaa

klo 14.30 Kilpailu päättyy

klo 15.30 Saapuminen satamaan

klo 17.00 Saaliin punnitus mitalien jako ja kilpailujen päättäjäiset Esplanadin lavalla (Esplanadin puisto)

Sukelluskalastus on ilman sukelluslaitteita tapahtuvaa sukellusta harppuunan kanssa, “vedenalaismetsästystä”. Sukellussyvyydet vaihtelevat muutamasta metristä useisiin kymmeniin. Sukelluskalastus on Sukeltajaliitto ry:n alaisia kilpailulajeja.