Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Selkäluennot I love me -messuilla 2013 – Vinkkejä selän hyvinvointiin työssä ja vapaa-ajalla

Selkäliitto ry

Kutsu.
Julkaistu: 07.10.2013 klo 09:00
Julkaisija: Selkäliitto ry

Terveysmessujen Selkäluennoilla 11.-13.10. pääset kuulemaan lääkäreiden ja fysioterapeuttien tietoiskuja muun muassa selkä-, niska- ja hartiakivuista ja hyvästä ryhdistä. Saat lisäksi käytännöllisiä vinkkejä selän hyvinvointiin. Luentoaiheina ovat muun muassa

Selkäkipu työssä – mistä tukea jaksamiseen?
5 vinkkiä selän hyvinvointiin

Tule myös jumppaamaan Selkäliiton fysioterapeuttien ohjaamana!

Selkäluentojen ohjelma kokonaisuudessaan: http://www.selkaliitto.fi/i_love_me_messujen_selkaluennot

Läppäripöydällä saat vaihtelua työasentoihin

Messuständillämme 7r51 voit testata Selkäkaupan tuotteita kuten selkätukia, istuintyynyjä ja läppäripöytää. Messuosastolla on aina paikalla fysioterapeuttejamme, joilta saat neuvoja selän terveyteen liittyvissä asioissa ja joilta voit kysyä testattavista tuotteista.

Tutustu Selkäkaupan tuotteisiin www.selkakauppa.fi

Palkintojen jaot

Suomen Selkäliiton yhteistyökumppani Tempur jakaa Terveysmessuilla perjantaina aamupäivällä Vuoden Auttaja -stipendin. Palkinnon saa psykologi Eero Rantasila (KSSHP). Hän luennoi palkinnon jaon jälkeen aiheenaan ”Krooninen kipu psykologin näkökulmasta”.

Perjantaina iltapäivällä Selkäliiton puheenjohtaja Pirkko Heino luovuttaa Selkäranka-palkinnon selkätietouden edistämisestä Harri Hämäläiselle. Hämäläinen on fysiatrian ylilääkäri (HUS), joka toimii työnsä ohella Selkäliiton asiantuntijaryhmän puheenjohtajana. Hän on ollut mukana ideoimassa uutta verkkoprojektia, jossa kehitetään monipuolinen selän itsehoitoon aktivoiva verkkosivusto. Sivusto lanseerataan ensi keväänä. Hämäläisellä on ennakkoluuloton ja kannustava asenne sekä järjestökentän uudistumiseen että selkätietouden levittämiseen uusimpia kanavia hyödyntäen.

Hämäläinen luennoi palkinnon jaon jälkeen aiheenaan ”Mitä sinun tulisi tietää niska- ja hartiakivusta ja sen hoidosta?”.

Luentojen materiaalia ja lääkäreiden haastattelumahdollisuuksia voit tiedustella tiedottaja Jaana Kalliolta puh. 045 121 8920, jaana.kallio@selkaliitto.fi

Selkäneuvonnan asiantuntijamme tavoitat messuosastoltamme. Voit myös olla yhteydessä selkäneuvonta- ja liikuntatoiminnan asiantuntijaan Pirjo Ailantoon, puh. 045 553 1941, pirjo.ailanto@selkaliitto.fi

Selkäkauppaa koskevissa asioissa ole yhteydessä toiminnanjohtaja Kirsi Töyrylä-Aapioon, puh. 040 730 2150, kirsi.toyryla@selkaliitto.fi

Tervetuloa luennoille ja tapaamaan meitä messuosastollemme!

Suomen Selkäliitto ry

Selkäliitto on kansanterveys-, vammais- ja liikuntajärjestö, jonka tavoitteena on ehkäistä selkäoireita ja -sairauksia.
Liitto tarjoaa Käypä hoito -suositusten mukaista tietoa selän terveydestä, neuvontaa ja koulutusta.
Selkäliiton jäsenyhdistykset tarjoavat jäsenilleen eri puolella Suomea ohjattua liikuntaa, vertaistukea, luento- ja virkistystilaisuuksia ja retkiä.