Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Roope Tonteri on saanut laskuluvan

Lumilautaliitto

Roope Tonteri on saanut laskuluvan

Julkaistu: 13.01.2014 klo 18:52
Julkaisija: Lumilautaliitto

Tonterin marraskuussa poikki mennyt olkaluu on luutunut erinomaisesti ja laskeminen voi alkaa.

Roope Tonteri kävi viime viikon lopulla Manchesterissa viimeisen kerran fysioterapiassa ja myös lääkärin vastaanotolla. Tonterin käsi on parantunut loistavasti, joten lääkäri antoi hänelle laskuluvan.

-Harmillisesti joudun jättämään Urheilugaalan bileet väliin. Perjantaina lääkäri antoi myöntävän vastauksen ja sain laskuluvan, joten lähden keskiviikkona Rukalle ja torstaina laskemaan. Nyt mennään yksi lasku ja yksi päivä kerrallaan kohti valoisampaa tulevaisuutta, Roope Tonteri kertoo ja viittaa tiistai-illan Urheilugaalaan, jossa Roope on ehdolla vuoden urheilijaksi. Hän osallistuu itse gaalaan, mutta jatkaa heti nimeämisten jälkeen pohjoiseen.

-Perjantaina kädestä otettiin tietokoneskannaus ja katsottiin kuvaa. Yleensä jos 70 % on luutunut niin pääsee laskemaan tai urheilemaan, ja mulla oli luutunut 90 % eli erittäin hyvin. Tästä on hyvä jatkaa. Iso apu ollut hoidoissa juuri ultraäänilaitteesta ja kylmähoidosta niin aineenvauhdinta nopeutunut.

Roope kävi viikonloppuna Englannissa lääkärikäynnin ja fysioterapian jälkeen kokeilemassa laskemista sisähallissa ja se tuntui hyvältä.

-Tunnin kävin kruisimassa sisämestassa. Ensin jännitti, kun sinne meni, mutta kun pääsi laudan päälle niin heti tuntui tutulta.
Roope aloittaa laskemisen parin päviän päästä Rukalla, mutta ensin otetaan rauhallisemmin. Tositoimiin on kuitenkin tarkoitus siirtyä mahdollisimman pian.

-Pari, kolme päivää otetaan iisimmin ja sitten aletaan kokeilemaan temppuja. Laitetaan pyörimään ja katsotaan miten lähtee, Roope naureskelee.

Suomella on tähän mennessä miesten slopestyleen valittu vasta Peetu Piiroinen. Olympialaisten suhteen Tonteri menee nyt kuitenkin päivä kerrallaan.

-Nyt otetaan tavoitteeksi, että päästään laskemaan ja sitten että päästään joukkueeseen. Eihän sitä tiedä miten muut laskee. Jos ei taidot riitä, niin turha sinne sitten on lähteä rykimään.

Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Mats Lindfors puh. 0400-747356 / email. mats.lindfors@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi
päävalmentaja Pekka Koskela, puh. 040-723 1978 / pekka.koskela@fsa.fi