Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Pipolätkän maailmanmestaruus ratkotaan lauantaina Brahen kentällä - Red Bull Open Ice 2013

Julkaistu: 19.02.2013 klo 13:40
Julkaisija: Red Bull

Helsingin Brahen kentällä nähdään tulevana lauantaina 23.2.2013 pipolätkää parhaimmillaan, kun taistelu maailmanmestaruudesta käydään suomalaisten, kanadalaisten ja amerikkalaisten välillä klo 12.00 alkaen. Luvassa on vauhdikkaita tilanteita, taidokkaita pelikuvioita, hauskanpitoa sekä punk rock- henkisen tyttötrio MIAU:n keikka juuri ennen finaaliottelua. Tapahtuma on ilmainen ja avoin yleisölle.

Red Bull Open Ice on pipolätkäturnaus, joka kokoaa Suomen eri kaupunkien kiekkotaiturit yhteen. Satoja joukkueita kautta maan haki mukaan pelaamaan. Tapahtuman karsinnat järjestettiin Turussa, Porissa, Espoossa ja Jyväskylässä, joista jokaisen karsinnan voittajajoukkue lunasti paikkansa maailman finaaliin, joka pelataan siis Helsingissä ja tuolloin vastakkain asettuvat suomalaiset, kanadalaiset sekä amerikkalaiset pipolätkäjoukkueet.

SUOMESTA KOVA VASTUS KANUKEILLE SEKÄ JENKEILLE

Kanadassa ja USA:ssa järjestettiin omat karsinnat, joiden voittajajoukkueet tulevat nyt haastamaan härmän joukkueita, joista löytyy kovia lätkäpelaajia. Turun karsintojen voittajajoukkue Turun Häristä löytyy NHL- sekä liigakokemusta omaavia kiekkotaitureita. - Oltiin viime vuonna ensimmäistä kertaa mukana ja hävittiin finaaleissa voittajajoukkue HC Kingseille. Kiva tapahtuma ja hyvä keino saada vanhat kaverit yhteen. Nyt turnaus on tutumpi ja huomattu, että jokainen matsi on erilainen. Pitää myös osata vähän säästellä voimia, kun saattaa tulla useita pelejä putkeen, kertoi NHL-konkari Mikko Eloranta karsintapelin jälkeen. Porin joukkue Bar soman taitaa kiekkoilun salat, sillä joukkueessa mm. Ässien riveistä tuttuja kynäilijöitä.

Turnaus pelataan ilman maalivahteja, 4 vastaan 4 joukkuein, kahdella vaihtopelaajalla. Peli koostuu kahdesta 15 minuutin erästä. Turnauksessa taklaaminen ja muu väkivaltainen käyttäytyminen on kiellettyä.

RED BULL OPEN ICE MAAILMANFINAALI 23.2.2013
(BRAHEN KENTTÄ, HELSINGINKATU 23, 00510 HELSINKI)

Turnausaikataulu: 12:00 - 16:15
Tyttötrio MIAU esiintyy noin klo 15.00.

JOUKKUEET JA KOTIPAIKAT:

HC Starat – Jyväskylä, HRC - Espoo, Turun Härät – Turku, Bar soman – Pori, Team Canada – Kanada, Team USA – Yhdysvallat.

www.redbull.fi/openice

Anette Latva-Piikkilä, anette.latva-piikkila@fi.redbull.com, mob. 040 772 4124