Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Olympialaisiin 113 päivää aikaa - kisojen IT valmiina

Atos

Olympialaisiin 113 päivää aikaa - kisojen IT valmiina

Julkaistu: 05.04.2012 klo 13:33
Julkaisija: Atos

Tiedote 5.4.2012

Olympialaisiin 113 päivää aikaa - kisojen IT valmiina

Atos: Lontoon olympialaisten valtava IT-koneisto läpäisi kisakuntotestin. Lontoon 2012 kisoista välitetään 30 prosenttia enemmän informaatiota kuin mistään aikaisemmista olympiakisoista historiassa.

Olympialaisten ja paraolympialaisten virallinen IT-kumppani Atos sai keskiviikkona onnistuneesti valmiiksi ensimmäisen teknisen kenraaliharjoituksen tulevia Lontoon kisoja varten. Atoksen asiantuntijat ovat kehittäneet ja testanneet huolellisesti olympialaisten IT-järjestelmiä kisojen tuloslaskennan, viestinnän, median ja turvallisuuden tarpeisiin. Kenraaliharjoitus simuloi kisojenaikaisia kiirehuippuja, joihin Atoksen ja sen kumppaneiden yli 300 IT-asiantuntijaa joutuvat olympiahumussa reagoimaan.

”IT-osaajamme pyrkivät kisoissa samanlaisiin huippusuorituksiin kuin urheilijatkin”, kertoo Atoksen Lontoo 2012 -projektin pääintegraattori  Michele Hyron . ”Testausvaiheen lopussa olemme käyttäneet järjestelmien toiminnan varmistamiseen yli 200 000 työtuntia. Tämä on tarpeellista, sillä Lontoon 2012 kisoista välitetään 30 prosenttia enemmän informaatiota kuin mistään aikaisemmista olympiakisoista historiassa. Onnistunut ensimmäinen käyttötesti todistaa, että joukkueemme on huippukunnossa.”

Lontoon olympialaisten puheenjohtaja  Sebastian Coe  vahvistaa: ”Atoksen rooli kisojen onnistumisen kannalta on keskeinen. IT-tekniikan tulee toimia saumattomasti tällaisen valtavan tapahtuman yhteydessä, joten IT-kumppanin tulee olla iskussa heti alusta saakka. Kun ensimmäinen käyttötesti on nyt onnistuneesti takana, loppuvalmistelut kisoja varten voivat alkaa toden teolla.”

Atoksen ja Lontoon olympialaisten järjestelykomitean tiimiin kuuluu kisojen aikana yli 3500 teknologiaspesialistia, jotka huolehtivat yli 900 palvelimesta, 1000 verkko- ja turvallisuuslaitteesta ja 9500 tietokoneesta. Atos on ollut olympialaisten virallinen IT-partneri vuoden 2002 Salt Lake Cityn kisoista lähtien ja hoitanut olympialaisten IT-koneistoa jo yli 10 vuoden ajan.

Lontoon olympialaisten alkuun on aikaa tänään 113 päivää.

www.atos.net
Caroline Crouch, puh. +44 77 333 100 86, caroline.crouch@atos.net

Kuvamateriaalia:

Atoksen viestintä Suomessa:
Salla Syrman, puh. 050 326 1236, salla.syrman.ext@atos.net

Atos on Euroopan johtava IT-palvelutalo. Yhtiön vuoden 2011 laskennallinen liikevaihto oli noin 8,5 miljardia euroa. Atoksella on maailmanlaajuisesti 74 000 työntekijää, joista yli 400 Suomessa ja Virossa. Suunnittelemme, toteutamme ja ylläpidämme liiketoimintakriittisiä IT-järjestelmiä maailmanlaajuisen palveluorganisaatiomme kautta. Meitä leimaa vahva toimialatuntemus sekä laatuun ja luotettavuuteen panostaminen. Liiketoimintamme perustuu syviin asiakassuhteisiin, jossa asiakas vie meitä ja me asiakasta eteenpäin. Atos tarjoaa kaikki IT-palvelut aina järjestelmien suunnittelusta niiden jatkuvaan ylläpitoon ja ulkoistamiseen. http://fi.atos.net