Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Merikarvian Monoviikot syntyvät yhteistyöllä

Merikarvian Monoviikot syntyvät yhteistyöllä

Julkaistu: 17.01.2014 klo 09:30
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Yhteistyöllä pienestäkin tulee suurta. Näin on asia ainakin merenrantapaikkakunta Merikarvialla, kun alueen toimijat panostavat yhdessä talvimatkailuun. The Monoviikot kokoaa lumisia lomaviikkoja toteuttamaan tahot kunnasta yrittäjiin ja yhdistyksistä harrastusporukoihin. Tänä vuonna matkailijoita hemmotellaan valmiilla lomapaketeilla ja ennakkomarkkinointia vauhdittaa Monomies-video.

Merikarvialla osataan puhaltaa yhteen hiileen. Todisteena jo kolmatta kertaa toteutettavat The Monoviikot. Yli sata tapahtumaa reilussa kahdessa viikossa koululaisten hiihtolomien aikaan antavat matkailijoille monia mahdollisuuksia omavalintaiseen lomailuun.

– Monoviikoilla Merikarvian alueen aktiiviset toimijat lyövät hynttyynsä yhteen. Merikarvian kunta, runsas joukko matkailu- ja muita yrittäjiä, yhdistyksiä, seurakunta, kansalaisopisto, partiolaiset ja muut yksittäiset toimijat yhdistävät voimansa. Tuloksena on uusi, aktiivinen hiihtolomakohde – upea kattaus tekemistä ja kokemista, kertoo Mono-organisaattori Anne-Mari Lindfors.

Valmis lomapaketti on vaivaton valinta

Kesämatkailukohteena tunnettu merenrantapitäjä tarjoaa runsaasti majoitusvaihtoehtoja myös talvella. Makuusija löytyy liki 300 talvimajoittujalle ja vaihtoehtoja on moneen makuun. Lomailija voi valita mökin luonnonrauhassa, majatalon maalaismiljöössä tai tasokkaan huoneiston. Myös liikuntarajoitteiset yöpyjät on huomioitu.

– Miltä kuulostaisi lomahetki lämpimässä paljussa tähtitaivaan alla luomusuklaata nauttien? Tai miten virkistävää olisi polkaista potkukelkalla täyteen vauhtiin majoituskohteen pihasta?, maalailee Lindfors.

Tänä vuonna matkailija voi varata itselleen Monolomasen, Monoviikoille räätälöidyn valmiin lomamajoituspaketin. Kymmenkunta merikarvialaista majoitusyrittäjää on mukana lomapaketteja tarjoamassa. Valikoimissa on huomioitu erilaisten matkailijoiden tarpeet.

– Tarjolla on yhden ja kahden vuorokauden sekä viikon mittaisia valmiita majoituspaketteja.

Lomasuunnitelmia helpottavien pakettien sisältöön voi tutustua paremmin Monoviikkojen nettisivuilla: www.monoviikot.com/monolomaset.html.

Monomies-video syntyi opiskelijayhteistyöllä

Ihastuttavan suloinen Monoviikkojen maskotti, Monomies herää pikkukavereineen henkiin tuliterässä ennakkomarkkinointivideossa. Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijoiden kanssa tehty video kertoo talven ja Monoviikkojen odotuksesta. Bongaa Monomiehen seikkailu netistä: www.youtube.com/watch?v=NY7ywJPUEgI.

– On hienoa, että pääsimme tekemään yhteistyötä SAMKin kanssa. Yhteiset palaverit ovat antaneet paljon uusia ideoita myös Monoviikkojen sisältöön, toteaa organisaattori Lindfors.

Lisätiedot: Anne-Mari Lindfors, Monoviikot 2014 organisaattori

puh. 044 724 6307, anne-mari.lindfors@merikarvia.fi