Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Masiinamessut auki loistavasti

Masiinamessut auki loistavasti

Julkaistu: 07.06.2013 klo 21:30
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Koko viikonlopun jatkuvien Masiinamessujen avajaispäivää vietettiin loistavassa messusäässä. Viihdyttävillä messuilla oltiin myös kriittisiä ja kyseltiin, miksi Suomella ei ole maaseutupolitiikka.

Väkeä virtasi Honkajoelle Pesämäen Moottoriurheilukeskukseen tasaisesti aamusta alkaen. Messut avannut professori Eero Uusitalo kritisoi avajaispuheessaan maaseutupolitiikan puuttumista Suomesta. Hänen mukaansa politiikkaa tarvittaisiin, jotta suomalaisilla olisi mahdollisuus valita asuinpaikkansa vapaasti ja asua hyvin myös maalla.

”Suomen maaseutu ja EU” -paneelissa parhaassa vireessä oli ex-kansanedustaja Esko-Juhani Tennilä. Tennilä vahvisti myös harkitsevansa vakavasti ehdokkuutta europarlamenttivaaleissa.

Yhtä mieltä kaikki panelistit olivat siitä, että maaseudun kehittymistä ei voi jättää markkinatalouden armoille. Julkista sektoria tarvitaan mukaan kehityksen käynnistäjäksi ja varmistajaksi.

Valtakunnalliset Masiinamessut jatkuvat Honkajoella Pesämäen Moottoriurheilukeskuksessa koko viikonlopun. Ammattilaisille ja suurelle yleisölle suunnattu kesätapahtuma tarjoaa mahdollisuuden osallistua, kokea ja kisata. Messualue on avoinna joka päivä klo 10–17. Liput maksavat 13 euroa, alle 15-vuotiaat pääsevät messualueelle ilmaiseksi.

Lisätietoja: Susanna Kallama, puh. 040 587 2445, susanna.kallama@kumppania.fi

www.masiinamessut.fi