Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Maailman parhaat crossilaskijat valmistautuvat Sotshiin Pyhällä

Lumilautaliitto

Maailman parhaat crossilaskijat valmistautuvat Sotshiin Pyhällä

Julkaistu: 21.11.2013 klo 09:45
Julkaisija: Lumilautaliitto

Uudet lajit valtaavat Lappia, kun Pyhällä järjestetään ensimmäistä kertaa kansainvälinen lumilautacrossileiri.

Monet vuodet useiden lumilajien parhaat ovat hakeneet alkutalven tuntumaa Suomen Lapista. Uutena mukana on lumilautacrossi, kun Pyhällä järjestetään ensimmäistä kertaa kansainvälinen lumilautacrossileiri.

Leirille osallistuu yli 80 laskijaa yli kymmenestä maasta. Mukana on muun muassa kahdesti maailmancupin voittanut Pierre Vaultier, viime MM-kisojen pronssimitalisti Stian Sivertzen ja ranskalainen Xavier De Le Rue, joka tunnetaan sekä kaksinkertaisena maailmanmestarina että mahdollisesti maailman parhaana vapaalaskijana. Kaukaisimmat laskijat tulevat Koreasta ja Yhdysvalloista.

Mukana ovat myös maajoukkuelaskijamme, rovaniemeläiset Jussi Taka ja Elias Koivumaa sekä helsinkiläinen Anton Lindfors, joka sijoittui viime MM-kisoissa kymmenenneksi.

Leiriä varten Pyhälle on rakennettu haastava treenirata, jonka suunnittelusta ja toteutuksesta on vastannut Suomen maajoukkueen valmentaja Juha Guttorm. Hän toimi myös viime kevään Pyhä CrossGames -kisojen ratamestarina.

- Alkutalvi ja rajallinen määrä lunta tuovat leirirataan oman vivahteensa. Tämä tarjoaa meidän omille laskijoille loistavan mahdollisuuden hyvään treeniin ennen kisakauden alkua, Guttorm kommentoi.

- Crossi on selkeä valinta Pyhälle. Kevään CrossGames ja tämä leiri tuovat sekä uutta asiakasryhmää että uuden keinon profiloida Pyhää. Uskomme, että pystymme jatkossa vielä vahvemmin panostamaan lauta- ja suksicrossilaskijoiden tarpeisiin, Pyhätunturin paikallisjohtaja Seppo Saarinen kertoo.

Lumilautacrossileiri jatkuu Pyhällä aina joulukuun alkuun asti.

crossin päävalmentaja Juha Guttorm, puh. 040-7251047 / email. juha.guttorm@fsa.fi
Pyhätunturin paikallisjohtaja Seppo Saarinen, puh. 040-7270153 / email. seppo.saarinen@pyha.fi

Suomen Lumilautaliitto ry. / Radiokatu 20, 00240 Helsinki

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon