Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Lumilautamaajoukkueen tulevia tapahtumia

Lumilautaliitto

Lumilautamaajoukkueen tulevia tapahtumia

Julkaistu: 09.01.2014 klo 10:20
Julkaisija: Lumilautaliitto

Kilpailuiden vauhti kiihtyy ennen olympialaisia.

Lumilautacrossin maailmancup jatkuu tällä viikolla kahdella kilpailulla. Maailmancupia kilpaillaan ensimmäistä kertaa Andorrassa, missä rata ja olosuhteet ovat loistavat. Ensimmäisen kilpailun karsinta käydään 10.1. ja finaali 11.1., toisen karsinta ja finaali 12.1. Kilpailussa ovat Suomesta mukana Anton Lindfors ja Jussi Taka.

Crossin maailmancupin kilpailu Veysonnaz'ssa 17.-19.1. on siirretty lumen puutteen vuoksi myöhemmälle, mahdollisesti maaliskuulle. Näin ollen Andorran kisataan viimeisen kerran crossin maailmancupissa Sotshin olympialaisia.

Ennen olympialaisia Anton Lindforsilla on vielä yksi startti, sillä hän on saanut kutsun X Gamesiin Aspeniin. Crossin finaali kisataan Aspenissa 24.1.

Freestylen viimeinen maailmancup kisataan Stonehamissa Kanadassa ensi viikolla. Halfpipen karsinta on 16.1., slopestylen karsinta 17.1., halfpipen finaali 18.1. ja slopestylen finaali 19.1. Suomesta kisassa mukana ovat Kristiina Nisula, Ella Suitiala, Ilkka-Eemeli Laari, Aleksi Partanen, Nuutti Niemelä, Petja Piiroinen ja Ville Paumola.

Samaan aikaan Laaxissa Sveitsissä kilpaillaan Burton European Openissa, joka on WST:n kuuden tähden kilpailu. Sinne Suomesta osaa ottavat Enni Rukajärvi, Merika Enne, Janne Korpi ja Markus Malin. Slopestylen finaali on Laaxissa 18.1. ja halfpipen finaali 19.1.

Myös suomalaisia freestylelaskijoita on saanut kutsun X Gamesiin. Aspenissa slopestylessä kilpailee Enni Rukajärvi ja halfpipessä Markus Malin, joka tuli viime vuonna kisoissa kolmanneksi. Slopestylen finaali kisataan 25.1. ja halfpipen 26.1.

Suomen ainut paralumilautailija Matti Suur-Hamari on myös ollut harjoittelemassa Suomen crossijoukkueen kanssa Keski-Euroopassa. Hän lähtee 10.1. Coloradoon Winter Parkiin harjoittelemaan yhdysvaltalaisten paralaskijoiden kanssa ja jatkaa siitä Copperille, jossa kisataan para-maailmancupin kilpailu 18.-19.1. Siitä maailmancup jatkuu Kanadan Big Whitessa 25.-26.1.

Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Mats Lindfors puh. 0400-747356 / email. mats.lindfors@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi
päävalmentaja Pekka Koskela, puh. 040-723 1978 / pekka.koskela@fsa.fi