Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Legendaariset Indian-moottoripyörät Suomeen

Oy Otto Brandt Ab

Legendaariset Indian-moottoripyörät Suomeen

Julkaistu: 12.11.2013 klo 11:15
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Brandt-Polaris Oy on aloittanut Indian-moottoripyörien maahantuonnin. Vuonna 1901 perustettu ja 1953 tuotantotauolle jäänyt Indian on ensimmäinen amerikkalainen moottoripyörien valmistaja. Sittemmin amerikkalaisen Polaris Industries Inc:n ostama Indian on nyt herätetty uuteen loistoon. Suomeen saadaan kolme uutta Indian-mallia: Chieftain, Vintage ja Classic. Virallinen lehdistötilaisuus pidetään 28.11. klo 17.15-20.00.

ENSIMMÄINEN ALKUPERÄINEN AMERIKKALAINEN

Indianin tarina alkoi jo vuonna 1900, kun tehtaan perustajat George M. Hendee ja Oscar Hedström tapasivat toisensa ja päättivät käynnistää tuotannon. Hendee, joka oli lupaava kilpapyöräilijä, omisti pienen polkupyörätehtaan ja toimi Indian-tehtaan perustamisen rahoittajana 1901. Hedström puolestaan oli Åkarpin ruotsalaiskylästä perheensä mukana 9-vuotiaana Yhdysvaltoihin muuttanut koneenrakentaja, joka aloitti uransa valmistamalla polkupyöriä.

INTIAANIKULTTUURISTA POHJA MENESTYKSELLE

Perustajat antoivat tuotteelleen vahvasti amerikkalaista alkuperää kuvaavan nimen Indian. Intiaanikulttuuri näkyikin heti alusta alkaen selkeästi tehtaan toiminnassa. Hendeetä alettiin kutsua nimellä “Big Chief” ja Hedströmiä  nimellä “The Medicine Man”. Tehdasta kutsuttiin Wigwamiksi ja jälleenmyyjäverkostoa heimoksi. Indian oli aikanaan maailman suurin moottoripyörätehdas, jonka vuosituotanto oli parhaimmillaan 32.000 moottoripyörää ja työntekijöitä lähes 3000. Tämä saavutettiin jo 1910-luvulla. Pyörämalleja oli lukuisia, niin siviili-, sota- kuin kilpamallejakin.

UUSI TULEMINEN POLARIKSEN KANSSA

Indianin pitkä historia pitää sisällään ainutlaatuista insinööritaitoa, moottoripyöräilyä mullistaneita oivalluksia sekä menestystä kilparadoilla. Nyt pitkän tuotantotauon jälkeen Indianin uusi nousu nojaa tukevasti perinteisiin. Polaris Industries Inc:n ostettua Indianin tämä legendaarinen merkki on kokenut vahvan uudistumisen, jonka perustana on edelleen pitkä historia ja vahva amerikkalainen perinne.

INDIAN-MALLISTON ENNAKKOMYYNTI BIKE WORLD -LIIKKEISSÄ

Indianin jälleenmyyjänä toimii Bike World -ketju. Kiinnostuneita suositellaan tekemään ennakkotilaus Indianeista, sillä jo ensimmäisenä tuotantovuonna niiden kysyntä maailmalla on ylittänyt kaikki arviot. Nyt tilattujen pyörien luovutus ajoittuu keväälle 2014. www.bikeworld.fi

VUODEN 2014 INDIAN-MALLISTO

Indian Chieftain (38.950€)

Uusi muoto, vanha sielu. Chieftain on sinut menneisyytensä kanssa, mutta silti edellä aikaansa. Se on ensimmäinen Indian-moottoripyörä, jossa on kova kate, kovat satulalaukut ja ennenkokematon matkustus- ja käyttömukavuus. Vaikka se on erilainen kuin yksikään aiempi Indian, sillä on Indian-moottoripyörän DNA.

Indian Chief Vintage (35.950€)

Pyörä, joka vie Indianin ikonisen muotoilun aivan uudelle 2000-luvun tasolle. Tyylin ja nykytekniikan sopusointua.

Indian Chief Classic (32.950€)

Veistoksellisen komea matkapyörä, jossa yhdistyvät Indian-moottoripyörien vahvat perinteet ja uuden ajan innovaatiot – kaikki, mitä Indian on ollut ja mitä sen tulee olla.

VIRALLINEN LEHDISTÖTILAISUUS 28.11. klo 17.15-20.00

Pyörät ovat nähtävillä Suomessa ainoastaan mainittuna päivänä Vantaan Bike World -liikkeessä järjestettävässä Suomen ensiesittelyissä sekä MP-messuilla 2014 – ja jatkavat sen jälkeen kiertuetta muissa Euroopan maissa.

Aika: 28.11. klo 17.15-20.00

PaikkaBike World VantaaTuupakantie 7