Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Kohti Kuninkuusraveja -sarja alkaa paikallishevosten värittämänä

Porin Ravit Oy

Kohti Kuninkuusraveja -sarja alkaa paikallishevosten värittämänä

Julkaistu: 30.01.2014 klo 15:41
Julkaisija: Porin Ravit Oy

Ensi kesän kuninkuusravien isäntäradalla Porissa juostaan perjantai-iltana Kohti Kuninkuusraveja –sarjan ensimmäinen lähtö. Mukana on useita kuninkuusraveihin tähtääviä paikallisia hevosia. Porilaisvalmentaja Jouni Miettisen tallista kisaan tulee peräti neljä kandidaattia ja Isojoen tamma Topin Musta palaa kilpailutauolta.

Miettisen tallin Rapin Aatos ja Kemun Tutu vasta aloittelevat kilpailukauttaan, kun taas Vaiva ja Hiskin Muisto ovat osoittaneet pitkin talvea hyvää kuntoa.

”Hiskin Muisto laittaa varmaan paalulta lähtevät tammat ahtaalle. Se nimittäin teki tiistaina Teivossa vuoden kärkiajan 25,6 volttilähdössä. Vaiva taas on hyvin sarjassa sisällä ja on ravilla lähtiessään kova sana”, Miettinen pohtii.

”Rapin Aatos laukkasi keskiviikkona Forssin Mikan mukaan siksi, että molemmilla puolella oli hevosia ja hevonen vain hyppäsi innokkuuttaan. Uskon, että se parantaa perjantaille. Kemun Tutu on ollut kotitreeneissä samanlaisessa kunnossa kuin Rapin Aatoskin, mitä on radalla käyty ajamassa.”

Vaikka kesän ykköstapahtumaan on vielä paljon aikaa, Miettinen myöntää kotiradan kuninkuusravien polttelevan mielessä.

”Kymmenen vuotta on yritetty kuninkuusraveihin mukaan melkein joka vuosi. Olisihan se mukavaa, jos sattuisi kotiradallekin pääsemään mukaan. Tallissa on viisi potentiaalista osallistujaa, kun Tähti-Optio saadaan vielä koelähdön kautta mukaan”, Miettinen kertoo.

Kohti Kuninkuusraveja –lähtöjä ajetaan pitkin vuotta eri raviradoilla. Uudistettu kuninkuusraviranking puolestaan julkaistaan ensi viikon alussa. Porin kuninkuusravit järjestetään 2.-3. elokuuta.

Toimitusjohtaja Hannu Myöhänen, Porin Ravit Oy