Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Kisavisa-kirja tarjoaa urheilukysymyksen vuoden jokaiselle päivälle

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Kisavisa-kirja tarjoaa urheilukysymyksen vuoden jokaiselle päivälle

Julkaistu: 22.01.2014 klo 08:43
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Kuka suomalaishiihtäjä hävisi olympiakullan sadasosasekunnilla vuoden 1980 olympialaisissa? Missä lajissa Adolf Ehrnrooth kilpaili olympiatasolla? Miksi Suomen ja Turkin välinen jalkapallo-ottelu keskeytettiin kesäkuussa 1999?

Ei päivää ilman urheilua! Kai Löfgrenin kokoama Kisavisa-kirja tarjoaa 365 viihdyttävää suomalaiseen urheiluun liittyvää knoppikysymystä ja kuhunkin päivään liittyvän anekdootin. Kysymysten taso ja aihepiiri vaihtelevat helposta haasteelliseen – mukana on tapahtumia Paavo Nurmen päivistä 2010-luvulle ja lajeja korkeushypystä ringetteen.

Kirjaa voi käyttää tietovisana ja lukea vain kysymykset ja vastaukset, mutta todellinen penkkiurheilija ahmii myös anekdootit, jotka tarjoavat kiehtovaa triviaa urheilun ilmiöistä ja tapahtumista. Kisavisa on oiva kirittäjä urheiluhullulle, mutta myös urheilua satunnaisemmin seuraava voi testata tietojaan kirjan avulla.

Kirjan kirjoittaja Kai Löfgren  (s. 1988) on filosofian maisteri ja suomen kielen opettaja, joka on omistanut elämänsä urheilulle.

Kai Löfgren: Kisavisa – 365 knoppia suomiurheilusta

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura 2014

Kirjokansi 45 | 79.1; 79.841 | 400 s. | sh. 31 € | ISBN 978-952-222-491-0

Lataa painokelpoinen kansikuva tästä