Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Kansainvälinen hevosalan huippukonsultti Maucca Kärki teki sopimuksen FilmMen kanssa

FilmMe

Julkaistu: 07.06.2013 klo 13:00
Julkaisija: FilmMe

Oululainen startup FilmMe ja huippukonsultti Maucca Kärki ovat solmineet sopimuksen, jonka mukaan Kärki edustaa FilmMetä maailmalla myyntiagentin roolissa. Hollannissa nykyisin asuva Marjukka ”Maucca” Kärki työskentelee useiden maailmantähtien kanssa auttaen heitä hevosiin liittyvissä kysymyksissä. Hän on mm. hankkinut näyttelijäpariskunta Brad Pittin ja Angelina Jolien perheelle oman ponin.

Kärki tutustui FilmMehen, joka on kehittänyt automaattisen videokuvausjärjestelmän ratsastukseen, ensimmäistä kertaa Helsinki International Horse Showssa 2012. Göteborgin Maailmancupin finaalissa maaliskuussa 2013 keskustelut yhteistyöstä etenivät niin pitkälle, että Kärjen ja FilmMen välille syntyi sopimus, jonka mukaan hän edustaa FilmMetä maailmalla kesästä 2013 alkaen.

”Olin kuullut FilmMestä lukuisista lähteistä jo aiemmin ja kun tapasimme talven aikana eri tapahtumissa heidän kanssaan, vahvistui käsitykseni että tässä ollaan luomassa jotain suurta ja haluan ehdottomasti olla siinä mukana. Olen myös todella ylpeä siitä, että Suomesta tulee jatkuvalla syötöllä huipputeknologian osaajia, joista FilmMe on malliesimerkki”, Maucca kertoo. ”FilmMen automaattinen videokamera vastaa juuri siihen tarpeeseen mikä useimmilla ratsastajilla on; säännölliseen harjoittelun videointiin. Ja kun sen voi vielä tehdä itsenäisesti, on tämä vastaus monen rukouksiin”, Kärki ilakoi.

FilmMen myynti- ja markkinointijohtaja Lauri Salovaara on ylpeä yrityksensä uusimmasta edustajasta: ”Suomessa ei välttämättä tajutakaan kuinka kova mimmi Maucca on. Hän tuntee kaikki. Siis aivan kaikki. Ja vieläpä kansainvälisellä kärkitasolla, joka istuu FilmMen kansainvälistymistavoitteiden kanssa yksi yhteen. Olen todella onnellinen saadessani Maucan tiimiimme”.

Kärki kertoi ajatuksistaan perjantaina järjestetyssä tiedotustilaisuudessa, jonka tapahtumapaikkana toimi FilmMen demomaneesi Oulun Pikkaralassa.

FilmMe on kehittänyt videokamerajärjestelmän, joka seuraa kohdettaan automaattisesti zoomaten. Kun käyttäjä saapuu alueelle, jonne on asennettu FilmMe:n videokamerajärjestelmä, tunnistaa videokamera käyttäjän tämän rannekkeesta.

Käyttäjä painaa rannekkeessaan olevaa nappia ja videokamera käynnistää kuvauksen seuraten kohdettaan zoomaten. Kun käyttäjä painaa samaista nappia uudestaan, loppuu kuvaus ja video latautuu automaattisesti tämän omalle tilille osoitteeseen  www.filmme.tv.

Myynti aloitettiin maailman suurimassa hevosalan tapahtumassa, Equitanassa, maaliskuussa ja tuotetoimitukset aloitetaan kesällä 2013.

FilmMe valittiin ehdokkaaksi maailman suurimman hevosalan tapahtuman, Equitanan, Innovaatiokilpailussa

FilmMe on valittu yhdeksi lupaavimmista oululaisista start-upeista vuonna 2012

FilmMe pitää hallussaan Technopolis Oyj:n järjestämän kansainvälisen Money Talks –sijoittajatapahtuman piste-ennätystä (4.53/5.00). 10/2012

Logot ja muu kuvamateriaali: www.filmme.tv/press