Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Jääkiekkoraha on laskettu liikkeelle

Suomen Rahapaja Oy

Jääkiekkoraha on laskettu liikkeelle

Julkaistu: 13.04.2012 klo 10:32
Julkaisija: Suomen Rahapaja Oy

Suomen Rahapaja on tänään laskenut liikkeelle 2012 Jääkiekon MM-kisojen virallisen rahan. Rahan voi tilata käyttörahalaatuisena nimellisarvollaan Suomen Rahapajan tehtaanmyymälästä 10 kappaleen pusseissa maksamatta toimituskuluja.

Kisatunnelmaan voi nyt virittäytyä kolikkoja kilistelemällä. Suomen Rahapaja on tänään aloittanut kotikisojen virallisten kolikkotuotteiden myynnin.

Suomen Rahapaja on valmistanut valtiovarainministeriön päätöksestä nimellisarvoltaan viiden euron juhlarahan kisojen kunniaksi ja lisäksi se tarjoaa IIHF:n hyväksymiä MM-jääkiekkorahasarjoja, jotka tallentavat kaikki vuoden käyttörahat vastalyötyinä ja himmeäkiiltoisina BU-versioina. Yhden rahasarjan hinta on 24 euroa.

Jääkiekkorahasta on lyöty kahta laatua

2012 Jääkiekon MM-kisat -juhlarahasta on valmistettu kahta eri laatua. Käyttörahalaatuisen voi hankkia itselleen 10 kappaleen pussissa hintaan 50 euroa per pussi. Lahjaksi ja keräilyyn tarkoitetun peilikiiltoisen version saa 16 eurolla. Peilikiiltoinen kisaraha on pakattu rahan tarinan kertovaan pakkaukseen, jossa rahaa suojaa kirkas, muovinen kuori.

”Jääkiekkoa voi perustellusti nimittää Suomen kansallisurheiluksi, sillä noin 1,7 miljoonaa suomalaista seuraa jääkiekkoa. Olemme tyytyväisiä valtiovarainministeriön päätökseen huomioida juhlarahan tapaisella pienoisveistoksella suomalaisia jääkiekon ystäviä”, Suomen Rahapajan viestintäjohtaja Henna Karjalainen sanoo.

Henna Karjalainen
viestintäjohtaja
Suomen Rahapaja
henna.karjalainen(at)mint.fi