Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Helsingin Roosters, Oulun Nice Soccer ja Suunta Jyväskylä ehdolla Terveeksi Seuraksi

Terveystalo

Julkaistu: 11.12.2013 klo 14:48
Julkaisija: Terveystalo

Suomen Urheilugaala palkitsee 14.1.2014 yhdessä Terveystalon kanssa Suomen parhaita urheiluseuroja palkintokategoriassa Urheiluseura - Terveystalo-palkinto terveelle seuralle. Kolme ehdolla olevaa seuraa ovat Roosters, ONS ja Suunta.

Palkinnolla halutaan nostaa esiin seuroja, jotka hoitavat urheilijan terveyttä kokonaisvaltaisesti. Terve urheiluseura kiinnittää huomiota urheilijan valmennuksessa tavoitteiden ja huipputulosten saavuttamisen lisäksi myös vammojen ennaltaehkäisyyn nuorten biologisen iän näkökulmasta. Valmentajien ja huoltajien koulutuksen sekä toimivan hoitoketjun pitää olla kunnossa.

Suomen Urheilugaalan seurapalkintokategoriaan on voinut ehdottaa seuroja koko syksyn ajan. Ehdolle tarjotuista seuroista seulottiin kolme finalistia. Lopullisen valinnan tekee Suomen Urheilugaalan Suuri raati.

Helsingin Roosters on Suomen menestynein amerikkalaisen jalkapallon seura perustanaan pitkäjänteinen ja laadukas juniorityö sekä aktiivinen kansainvälinen toiminta. Tavoitteiden saavuttamiseksi seurassa panostetaan olosuhteisiin ja ilmapiiriin harrastamisen hauskuutta unohtamatta. Kasvatuksellisesti toiminnassa on sitouduttu päihteettömyyteen.

Oulu Nice Soccer on 2006 toimintansa aloittanut oululainen tyttö- ja naisjalkapalloilun erikoisseura, joka on vakiinnuttanut lyhyessä ajassa paikkansa yhtenä Suomen parhaista tyttöjunioriseuroista. Nopeasti kasvava oululaisseura kouluttaa jäseniä aktiivisesti ja hyödyntää resurssejaan tehokkaasti.

Suunta Jyväskylän toiminnan keskiössä on lasten ja nuorten suunnistus. Sinettiseuran status on merkki laadukkaasta toiminnasta, joka auditoidaan joka toinen vuosi. Seurassa pidetään huolta jokaisesta mukana olevasta lapsesta ja nuoresta sekä koulutetaan aktiivisesti vanhempia. Kasvatuksellisessa toiminnassa kiinnitetään erityistä huomiota lihashuoltoon.

Palkinnon voittaja julkistetaan 14.1.2014 Suomen Urheilugaalassa.

www.terveystalo.com

Terveystalo, asiakkuuspäällikkö, Sport-yhteistyö, Mika Kivinen, puh. 0400-462199, mika.kivinen@terveystalo.com

Suomen Urheilugaala, päsihteeri Timo Simonen, puh. 040-5566260 timo.simonen@suomenurheilugaala.fi

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja lähes 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 6 500 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon verojalanjälki vuonna 2012 oli yhteensä 71,9 miljoonaa euroa ja viime vuonna Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen yli 27 miljoonaa euroa. www.terveystalo.com