Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Haku European Open 2012 -joukkueeseen

Suomen Agilityliitto ry

Haku European Open 2012 -joukkueeseen

Julkaistu: 04.01.2012 klo 09:17
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

European Open 2012 kilpailu järjestetään 27-29.7.2012 Kristianstadissa, Ruotsissa.

European Open on vuosittainen FCI:n järjestämä kaikille koirakoille avoin agilitykilpailu. Viikonlopun aikana kilpaillaan yksilö- ja joukkuemestaruuksista. Kilpailuun voivat osallistua kaikkien tasoluokkien koirat, ja se on avoin myös sekarotuisille koirille. Koirien tulee olla rekisteröity Suomen Kennelliiton rotukoira- tai koirarekisteriin.

Suomen Agilityliitto valitsee vuoden 2012 European Open -kilpailuun lähetettävän joukkueen, jonka lopullinen koko vahvistuu myöhemmin. Vuonna 2011 joukkueeseen voitiin nimetä 32 koirakkoa, joista korkeintaan puolet sai olla makseja. Joukkueen jäsenet vastaavat kilpailu- ja matkakuluistaan ja hoitavat matkajärjestelyt itse.

European Open –joukkueeseen haetaan sähköisellä hakulomakkeella. Hakijalla tulee olla voimassa oleva lisenssi vuodelle 2012. Hakuaika alkaa 9.12.2011 ja päättyy 11.1.2012. Lue lisää hakumenettelystä

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.