Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » FilmMe kasvatti edustustaan lähes kymmeneen uuteen maahan

FilmMe

FilmMe kasvatti edustustaan lähes kymmeneen uuteen maahan

Julkaistu: 17.10.2013 klo 13:26
Julkaisija: FilmMe

Automaattisen videokameran kehittänyt suomalainen FilmMe Group Oy on kasvattanut edustustaan kahdeksaan uuteen maahan. Nämä maat ovat Saksa, Itävalta, Sveitsi ja Espanja sekä Isoon-Britanniaan kuuluvat Englanti, Skotlanti, Wales ja Pohjois-Irlanti. FilmMe:llä oli jo ennestään edustus Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa.

Ison-Britannian edustajaksi valikoitui FMBs and Magnet Medics Ltd. ja Saksan, Itävallan, Sveitsin sekä Espanjan edustajaksi saksalainen ITK Fabrik GmbH.

ITK Fabrikin myötä FilmMe:n edustus laajenee myös muihin lajeihin kuin ratsastukseen, jonka harrastajat ovat tähän mennessä olleet ainoat jotka ovat voineet käyttää automaattista kamerajärjestelmää lajissaan. ITK Fabrikin toimitusjohtaja Christian Irmler toteaa: ”Meille oli hyvin helppoa ottaa FilmMe edustettavaksemme, sillä saimme referenssin järjestelmän toimivuudesta jo kesällä etsittyämme asiakkaallemme vastaavaa järjestelmää. Tutkimme automaattisten kamerajärjestelmien tarjonnan ja FilmMe oli paljon pidemmällä kuin muut, joten valinta oli kovin vaivaton. Asiakaskin on ollut erittäin tyytyväinen, ja kun kyseessä on todella vaativa asiakas, oli meille luontevaa aloittaa keskustelut merkin laajemmasta edustuksesta.”

Keski-Euroopan päämarkkina-alueiden lisäksi yksi tärkeimmistä alueista FilmMe:n automaattiselle videokamerajärjestelmälle on Iso-Britannia.

”Näin FilmMe:n ensimmäisen kerran viime talvena Saksassa järjestetyssä Equitanassa ja panin jo tuolloin merkille, että tässä voisi olla sitä jotain mitä asiakkaamme etsivät”, sanoo FMBs and Magnet Medics Ltd.:n toimitusjohtaja Serena Hickson. ”Asiakaskunnassamme on todellisia ratsastuksen maailmantähtiä, kuten William Fox-Pitt ja Ben Maher, jotka ovat kenttä- ja esteratsastuksessa maailman parhaimmistoa. He ovat tottuneet huippuvarusteisiin ja uskommekin FilmMe:n sopivan heille ja muille asiakkaillemme erittäin hyvin”, jatkaa toimitusjohtaja Hickson.

FilmMe Group Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Lauri Salovaara on syystäkin iloinen. ”Keskustelut aloitettiin brittien kanssa jo viime talvena ja olen todella onnellinen saadessamme nimet paperiin. Keski-Euroopan sopimusneuvottelut menivät maaliin nopeasti jo senkin takia, että he saivat kokemusta FilmMe:stä hyvin varhaisessa vaiheessa asiakkaansa kautta. Mikään ei taida olla sen vakuuttavampaa kuin hyvä asiakaspalaute muutoin todella kriittiseltä asiakkaalta”, naurahtaa Salovaara.

FilmMe on kehittänyt videokamerajärjestelmän, joka seuraa kohdettaan automaattisesti zoomaten. Kun käyttäjä saapuu alueelle, jonne on asennettu FilmMe:n videokamerajärjestelmä, tunnistaa videokamera käyttäjän tämän rannekkeesta.

Käyttäjä painaa rannekkeessaan olevaa nappia ja videokamera käynnistää kuvauksen seuraten kohdettaan zoomaten. Kun käyttäjä painaa samaista nappia uudestaan, loppuu kuvaus ja video latautuu automaattisesti tämän omalle tilille osoitteeseen  www.filmme.tv.

FilmMe on palkittu kaikkien aikojen ennätyspisteillä kansainvälisessä Money Talks –sijoittajatapahtumassa Espoossa lokakuussa 2012. Lisäksi FilmMe valittiin Innovation Awardsien ehdokkaaksi maailman suurimmassa hevosalan tapahtumassa, Equitanassa, Saksassa maaliskuussa 2013 lähes tuhannen näytteilleasettajan joukosta.

Automaattisen videokamerajärjestelmän asennukset aloitettiin heinäkuussa ja nyt niitä on asennettu Suomen lisäksi Espanjaan Mallorcan saarelle. Ratsastuksen ja tanssin lisäksi FilmMe:tä voi jatkossa käyttää missä tahansa lajissa, jossa halutaan videoida omaa suoritustaan.

Vapaasti käytettävä kuvamateriaali: www.filmme.tv/press

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

FilmMe Group Oy

Lauri Salovaara, Myynti- ja markkinointijohtaja

+358 40 52 68 205

lauri.salovaara@filmme.tv

ITK Fabrik GmbH

Christian Irmler, Toimitusjohtaja

filmme.tv@itk-fabrik.de

FMBs and Magnet Medics Ltd.

Serena Hickson, Toimitusjohtaja

serena@fmbs.co.uk