Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Enne ja Korpi jäivät palkintopallilta - Rukajärvi jätti kisan väliin

Lumilautaliitto

Enne ja Korpi jäivät palkintopallilta - Rukajärvi jätti kisan väliin

Julkaistu: 18.01.2014 klo 16:45
Julkaisija: Lumilautaliitto

Suomalaiset jäivät mitalisijoilta World Snowboard Tourin kuuden tähden kilpailussa. Enni Rukajärvi ei osallistunut kisaan loukattuaan itseään harjoituksissa.

World Snowboard Tourin kuuden tähden kilpailussa, Burton European Openissa Sveitsin Laaxissa käytiin tänään slopestylen finaalit. Kisassa oli mukana Merika Enne ja Janne Korpi. Enni Rukajärvi kaatui reiliin harjoituksissa ja sai polveensa haavan, johon jouduttiin laittamaan tikkejä. Hän jätti kisan väliin lääkäreiden kehotuksesta. Näin ollen hän ei osallistu myöskään huomiseen halfpipen finaaliin.

Naisissa Merika Enne laski hienosti, mutta laskut riittivät tänään viidenteen sijaan. Voittoon kisassa laski Isabel Derungs Sveitsistä.

Janne Korpi oli miehissä ainut suomalainen finaalissa. Hän laski molemmat laskunsa hienosti viimeiseen hyppyriin saakka, jossa vauhtiongelmien vuoksi epäonnistui molemmilla finaalilaskuillaan. Korpi oli lopulta tuloksissa 14:s. Norja otti miehissä kolmoisvoiton, kun voittoon laski Brage Richenberg, toiseksi tuli Aleksander Oestreng ja kolmanneksi Mons Roisland.

Burton European Open jatkuu huomenna halfpipen finaalilla, johon karsinnoista jatkoivat Janne Korpi ja Enni Rukajärvi. Ennin jättäessä loukkaannuttuaan finaalin väliin on Janne Korpi ainut joka laskee huomenna.

Kisan tulokset: http://www.worldsnowboardtour.com/news/slopestyle-final-results-burton-european-open-2014/

Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Mats Lindfors puh. 0400-747356 / email. mats.lindfors@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi
päävalmentaja Pekka Koskela, puh. 040-723 1978 / pekka.koskela@fsa.fi