Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Crossin olympiakarsinta jatkuu - mukana kaksi suomalaista

Lumilautaliitto

Crossin olympiakarsinta jatkuu - mukana kaksi suomalaista

Julkaistu: 04.12.2013 klo 17:44
Julkaisija: Lumilautaliitto

Lumilautacrossin maailmancup käynnistyy Montafonista Itävallasta. Samalla myös olympiakarsinta jatkuu.

Itsenäisyyspäivänä, perjantaina 6.12. alkaa lumilautacrossin maailmancup Itävallan Montafonista. Kisa on osa olympiakarsintaa. Suomesta kisaan osallistuvat Anton Lindfors ja Jussi Taka.

"Nyt voisi sanoa, että kauteen on hyvät lähtökohdat. Jos viime vuosi oli vaikea loukkaantumisten osalta, niin nyt ollaan kunnossa. Anton treenasi hyvin Argentiinassa ja Pyhällä, joten hän on todella itsevarma. Onnistuessaan hänellä on mahdollisuudet mihin vain. Myös Jussi on säilynyt loukkaantumisilta ja on hyvässä vedossa. Elias Koivumaa hieman loukkaantui Pyhällä, eli hänellä treenit ovat jääneet vähemmälle", crossin valmentaja Juha Guttorm kommentoi.

Anton Lindfors laski viime maailmanmestaruuskisoissa kymmenenneksi, joten hänellä on jo hyvät asetelmat olympialaisia ajatellen. Lisää paikkoja kuitenkin haetaan.

"Jussi tarvitsee yhden paremman onnistumisen, kun viisi karsintakisaa on vielä jäljellä. Myös riittää, jos saadaan tasaisesti tuloksia. Ihmeellisyyksiä ei tarvita, että kisoihin päästään”, Guttorm kertoo.

Montafonissa on perjantaina karsinnat ja lauantaina finaali. Sunnuntaina lasketaan joukkuekilpailu.

Lataa kuva Antonista vapaaseen käyttöön (kuva Patrick Forsblom / FSA): http://www.epressi.com/media/mediabankfiles/44/images/maajoukkue/antonlindfors_copatrcikforsblom.jpg

Lataa kuva Jussista vapaaseen käyttöön (kuva Patrick Forsblom / FSA): http://www.epressi.com/media/mediabankfiles/44/images/maajoukkue/jussitaka_copatrcikforsblom.jpg

Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Mats Lindfors puh. 0400-747356 / email. mats.lindfors@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi