Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Alamäkiluistelumestaruudet jaetaan Serenassa ensi lauantaina

Alamäkiluistelumestaruudet jaetaan Serenassa ensi lauantaina

Kutsu.
Julkaistu: 12.02.2013 klo 16:17
Julkaisija: Red Bull

RED BULL CRASHED ICE QUALIFIER / NORDIC NATIONAL ICE CROSS DOWNHILL CHAMPIONSHIP 2013

Lauantaina 16.2.2013 luistellaan alamäkiluistelun historiaa, kun Espoon Serenan alamäkiluistelukeskuksessa taistellaan ensimmäisen kerran Pohjoismaitten maakohtaisista mestaruuksista. Samalla rookie-luistelijat (maajoukkueen ulkopuolinen) luistelevat paikasta Sveitsin Red Bull Crashed Ice MM-osakilpailuun. Jokaisen maan nopein rookie- luistelija lunastaa paikkansa Sveitsin Lausannen MM-kilpailuun, joka kilpaillaan maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna.

Yli 150 hurjapäätä ympäri pohjolaa ilmoittautui mukaan mestaruustaistoon. Kilpailijoita saapuu Ruotsin lisäksi aina Iitä, Vaasaa ja Kajaania myöden. Suomen maajoukkueesta kisaan osallistuvat MM-pisteissä viidentenä oleva Paavo Klintrup sekä kuutospaikkaa pitävä Miikka Jouhkimainen. Päätuomarina tapahtumassa toimii 2011 MM-kultamitalisti Arttu Pihlainen, joka juuri valittiin Keski-Suomen parhaaksi urheilijaksi.

Katsojien kannattaa tulla hyvissä ajoin paikalle ottamaan mieluisat paikat jääkourun varrelta. Tapahtuma alkaa klo 17.00, jolloin ensimmäiset kiiturit syöksyvät alas jääkourua. Palkintojenjaon jälkeen loppuillan tahdit stagella lyö hip hop taivaan kirkkaimmat tähdet Jare&VilleGalle eli supersuosittu JVG.

Kilpailussa luistelijat syöksyvät alas pitkin 270 metriä pitkää jääränniä neljä rinnan, haastaen toistensa lisäksi matkalla olevia vauhdikkaita suoria, kaarteita ja hyppyjä.

TAPAHTUMA-AIKATAULU 16.2.2013:

klo 17.00 Red Bull Crashed Ice Qualifier finaali

klo 19.30 Palkintojenjako

klo 19.45 JVG keikka

www.redbull.fi/crashedice
www.redbullcrashedice.com
www.serenaski.fi/icdhserena

Median edustajat voivat akkreditoitua tapahtumaan liitteenä olevalla Excelillä, joka tulee lähettää osoitteeseen: anette.latva-piikkila@fi.redbull.com 15.2.2013 mennessä.

Lisätietoa: Anette Latva-Piikkilä, anette.latva-piikkila@fi.redbull.com, +358 40 772 4124