Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Aktiivinen ikääntyjä –tapahtuma Rovaniemellä lauantaina 14.9.2013

Suomen Fysioterapeutit ry

Aktiivinen ikääntyjä –tapahtuma Rovaniemellä lauantaina 14.9.2013

Julkaistu: 11.09.2013 klo 10:00
Julkaisija: Suomen Fysioterapeutit ry

Lapin Fysioterapeutit järjestää Suomen Fysioterapeuttien 70-vuotisjuhlan kunniaksi maksuttoman yleisötapahtuman lauantaina 14.9.2013 klo 13-17 Rovaniemen ammattikorkeakoulun Borealis-auditoriossa, Jokiväylä 11.

Tule kuulemaan luentoja :

klo 13.30-15.00 TV:stä tuttu maalaislääkäri Tapani Kiminkinen

klo 15.30-17.00 Mielenterveys- ja sosiaalityöntekijä Unto Matinlompolo

Testauta itsesi! Fysioterapeuttiopiskelijat tekevät maksuttomia toimintakykytestejä, mm. kehonkoostumus- ja jalka-analyysejä.

Ikääntyvien itsenäinen liikkumiskyky auttaa selviytymään päivittäisistä askareista. Systemaattisella ja ammattimaisesti ohjatulla harjoittelulla voidaan ehkäistä liikkumiskyvyn heikkenemistä. Ikääntyvän kuntoutuksessa lihasvoiman, tasapainon ja alaraajojen nivelten liikkuvuuden harjoittaminen ovat erityisen tärkeitä.

Suomen Fysioterapeutit on kaikkien fysioterapeuttien ja fysioterapiaopiskelijoiden yhteinen järjestö. Liiton perustamisen 70-vuotisjuhlaa vietetään teemalla "Aktiivinen ikääntyvä" ja Rovaniemellä järjestettävä tapahtuma on osa valtakunnallista juhlakiertuetta.

Lisätiedot: Erja Rahkola erja.rahkola@ramk.fi, puh. 0207985636

Suomen Fysioterapeutit on kaikkien fysioterapeuttien ja fysioterapiaopiskelijoiden yhteinen järjestö. Liiton perustamisen 70-vuotisjuhlaa vietetään teemalla "Aktiivinen ikääntyvä" ja Jyväskylässä järjestettävä tapahtuma on osa valtakunnallista juhlakiertuetta.