Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » AgiRanking suunnittelukutsu

AgiRanking suunnittelukutsu

Julkaistu: 31.01.2012 klo 11:48
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Suomen Agilityliitto avaa seuroille, kilpailijoille ja harrastajille sekä kaikille agilityn kehittämisestä kiinnostuneille tahoille mahdollisuuden osallistua ns. AgiRankingin suunnittelemiseen.

Tavoitteena on saada kehitettyä suomalaiseen agilitykenttään sopiva kansallinen rankingjärjestelmä, joka mahdollistaa 3-luokassa kilpailevien koirakoiden asettamisen paremmuusjärjestykseen mahdollisimman objektiivisten ja tasapuolisten kriteerien perusteella. Ehdotuksessa tulee esittää kaikki rankingin kannalta merkittävät pisteytyskriteerit ja muut ehdotuksen arvioimisen kannalta olennaiset seikat ja yksityiskohdat.

Ehdotuksen suunnittelussa tulee ottaa huomioon seuraavat seikat:

•    pisteitä ei saa SM-kilpailuista eikä maajoukkueen karsintakilpailusta
•    pisteet ovat koirakkokohtaisia (ohjaaja ja koira).
•    ohjaajalla tulee olla voimassa oleva kilpailulisenssi
•    koiran tulee olla rekisteröity Kennelliiton rotukoirarekisteriin, tunnistusmerkintärekisteriin (FIX) tai muuhun FCI:n tunnustamaan rotukoira- tai tunnistusmerkintärekisteriin (ml. Appendix)
•    koiran tulee kilpailla suomalaisella kilpailukirjalla
•    pisteytyksessä huomioidaan vain Suomessa järjestettyjen kansallisten ja kansainvälisten kilpailujen tulokset

AgiRankingia koskevat suunnitelmat tulee toimittaa SAGIlle maanantaihin 30.4.2012 mennessä.

Hankkeen eteneminen

SAGI tulee arvioimaan kaikki määräaikaan toimitetut ehdotukset. AgiRankingin kehittämistä jatketaan yhden tai useamman ehdotuksen pohjalta. Suunnitelman esittäjän/esittäjien toivotaan olevan valmiita osallistumaan työryhmään, joka jatkaa rankingjärjestelmän kehittämistä valittujen suunnitelmien pohjalta.

toiminnanjohtaja Riikka Korvenoja
IT-suunnittelija Tero Mesiranta

sähköpostit muotoa etunimi.sukunimi@agilityliitto.fi

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.