Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Agilityn Maailmanmestaruuksista kisataan tämän viikon lopulla Ranskassa

Suomen Agilityliitto ry

Agilityn Maailmanmestaruuksista kisataan tämän viikon lopulla Ranskassa

Julkaistu: 04.10.2011 klo 21:33
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Agilityn maailmanmestaruuksista kilpaillaan tämän viikon lopulla Ranskassa . Kisat alkavat perjantaina 7.10.  kaikkien kokoluokkien yksilökisoilla  hyppyradan merkeissä. Perjantaina kisataan myös minijoukkueiden agilityradalla. Lauantaina 8.10. jatketaan joukkueradoilla ja sunnuntaina ratkotaan yksilömaailmanmestaruudet. MM-kisojen tuomareina toimivat David Powell (Ranska) ja Rolf Graber (Tsekki).

Suomea kilpailussa edustavat minijoukkueessa vuoden 2009 maailmanmestari Carolina Pellikka (TORKK) ja shelam Kerttu, Kati Kangasaho (OCA) ja shelam Mimmi sekä  Sini Kaukinen (LEVEK) ja borter Liina. Suomen medijoukkueeseen kuuluvat Elisa Hietalo (HU-PU) ja shelam Iitu, Kim Kurkinen (RIMA) ja shelam Popi sekä Emma Vasko (RAGIT) ja kesvil Linus. Suomen maksijoukkueeseen kuuluvat Mari Kaplas (ACTIV) ja auskel BC, Tuulia Liuhto (LAW) ja borcol Punssi ja Sari Vähäniitty (HAU) ja borcol Iiro.

Suomen maajoukkueen menestystä MM-kisoissa voi seurata Suomestakin. SAGI raportoi tuloksia ja tunnelmia verkkosivuillaan www.agilityliitto.fi sekä Twitterissä http://twitter.com/Agilityliitto ja Facebookissa http://www.facebook.com/Agilityliitto. Kaikki suomalaisten suoritukset julkaistaan videoina YouTubessa www.youtube.com/Agilityliitto mahdollisimman nopeasti kisaviikonlopun aikana tai viimeistään pian sen jälkeen. Sivustot ovat käytettävissä myös kännykällä.

Kisatapahtumia voi seurata myös kilpailun järjestäjän sivuilta http://www.agilityworldchampionshiplievin2011.fr/

Videolähetystä kisoista pääsee seuraamaan maksullisesta The Official Agility Worldchampionship 2011 Web TV:stä http://www.agilityworldchampionshiplievin2011.tv/mailing1/

Agi.fi -verkkosivuilta löytyy kotikatsomoille kisachat, jossa tuloksia puidaan suorana paikan päältä. Koirakuvat.fi -sivusto valokuvaa kisat, ja kuva-albumia päivitetään jo viikonlopun aikana:

Mahtavaa tsemppiä ja menestystä Suomen maajoukkueelle! Kannustetaan suomalaiset mitaleille kaikista katsomoista!

Lisätiedot:
Kati Kollanen
Suomen Agilityliitto, Viestintä

kati.kollanen@agilityliitto.fi

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.