Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Agilityliiton kesäleiri 6.-8.7.2012 Villa Taivaannastassa Kiteellä!

Suomen Agilityliitto ry

Agilityliiton kesäleiri 6.-8.7.2012 Villa Taivaannastassa Kiteellä!

Julkaistu: 01.06.2012 klo 02:03
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Suomen Agilityliitto järjestää jo perinteeksi muodostuneen agilityn kesäleirin tänä vuonna Kiteellä Villa Taivaannastassa. Leiri on tarkoitettu kaikille lisenssin omaaville “junnuista sennuihin”. Kesäleiri on osa Suomen Agilityliiton junioritoimintaa, joten junnuille on varattu 25 paikan kiintiö leiriläisistä. Alle 17-vuotiailla junioreilla tulee olla huoltaja mukana leirillä. Paragilityharrastajille on oma 3 paikan kiintiönsä. Tervetuloa runsain joukoin mukaan kaikista seuroista kaiken ikäiset agilityharrastajat!

Koulutusteemana tämänkin vuoden leirillä on koiran ja ohjaajan liikkuminen ja vauhti. Lisäksi leirillä paneudutaan luennon muodossa kilpailujännityksen hallintaan. Kouluttajina on kiintoisa joukko agilityn kokeneita harrastajia ja kisaajia.

LEIRIN OHJELMA

Leirin ohjelma alkaa perjantaina 6.7.2012 klo 18, saapua voi toki myöhemminkin. Lauantaina ja sunnuntaina molempina päivinä järjestetään kahdet treenit. Agilitykoulutuksen lisäksi leirillä voi osallistua kilpailujännityksen hallintaa käsittelevälle luennolle, ketteryysjuoksutreeneihin ja leikkimielisiin koiran kanssa tapahtuviin kesäkisoihin (mm. kuonokeilaus ja herkun etsintää). Iltaisin lämpiää leirisauna, jonka jälkeen ohjelmassa on maailmanparannusta nuotiolla. Leiritunnelman takaa kaiken toiminnan keskittyminen Villa Taivaannastan alueelle. Leiripaikkaan voit tutustua täällä http://www.taivaannasta.com/

Treeniryhmät pyritään jakamaan koirakoiden tason mukaan. Kaikki koirakot eivät valitettavasti kerkeä kaikkien kouluttajien oppiin, mutta jokainen koirakko pääsee vähintään kahden kouluttajan näkemyksiä kuulemaan! Leirillä kannattaa myös osallistua aktiivisena katsojana muiden ryhmien treeneihin. Treenit pidetään ulkona nurmikentällä tai kivituhkakentällä.

Agilitykoulutuksiin osallistuvien koirien alaikäraja on 12 kuukautta. Juoksuisia tai sairaita koiria ei saa tuoda leirialueelle. Ohjaajalla tulee olla voimassa oleva lisenssi (A-, B- tai C-lisenssi).

KOULUTTAJAT

-Nelinkertainen maajoukkue-edustaja Anna Ström

-SAGIn valmentajakoulutuksessa mukana oleva Julia Kärnä tuo leirille osaamistaan kilpailujännityksen hallintaan ja mentaalivalmennukseen liittyen.

-EO-joukkueenjohtaja, aktiiviharrastaja ja -kouluttaja Anna Heinonen

-Pitkän linjan harrastaja, liiton hallituksen jäsen ja junnuvastaava Riitta Oksman

-Aktiivikouluttajana vuodesta 2003 toiminut Katja Ojansivu tuo leirille näkemyksiään koirien kouluttamiseen ja käyttäytymiseen liittyen erityisesti shaping-menetelmän kautta.

-Agilitytuomari Marja Lahikainen pitää leirillä radanlukutaitoon painottuvaa koulutusta jo kisaaville koirakoille. Treeniohjelmaan kuuluu kisaradan läpikäynti ensin ratapiirrosta tutkien ja koiran linjoja tutkaillen, sitten rataan tutustuminen, koiran kanssa treenaaminen ja lopuksi radan analysointi.

LEIRIN HINTA

Leirin hinta on 130 euroa junioreilta (alle 18-vuotiaat) ja 160 euroa aikuisilta. Leirimaksu sisältää koulutusta ja muuta leirin oheistoimintaa perjantaista sunnuntaihin sekä ruokailut (la lounas, päivällinen, su lounas). Leirille on mahdollista osallistua kuunteluoppilaana tai juniorin huoltajana, jolloin leirin hinta on 60 euroa. Hinta sisältää ruokailut (la lounas, päivällinen, su lounas).

MAJOITUS

Leiriläisten tulee varata itse majoituksensa. Leiriläiset vastaavat itse myös kulkemisestaan leiripaikkaan. Villa Taivaannastassa on majoituspaikat n. 30 henkilölle. Lisäksi SAGI on varannut majoituskiintiön Hotelli Kiteenhovista

ja Minimotellista Tohmajärveltä. Mainitse majoitusta tilatessasi SAGIn kiintiöstä.

Villa Taivaannasta

Majoitus 20e/hlö/vrk

Ruuat: ap ja ip a 5e

Majoitusvaraukset sähköpostitse:

Mari Lukkarinen / Villa Taivaannasta; info@taivaannasta.com

Hotelli Kiteenhovi

1h huone 75 € / vrk, 2h huone 94 € / vrk, lisävuode 39 € / vrk

info@kiteenhovi.com

Minimotelli Tohmajärvi (n. 20 minuutin ajomatka Kiteelle)

1 h huone/30 hlö/vrk

2 h huone/40 huone/vrk

info@minimotel.fi

ILMOITTAUTUMINEN

Leirille mahtuu 60 koirakkoa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen tapahtuu liiton nettisivujen kautta.

Ensisijaisesti kukin ohjaaja voi osallistua koulutuksiin vain yhdellä koiralla, mutta useampia koiria voi ottaa lisämaksusta (ilmoitetaan myöhemmin) mukaan koulutuksiin, mikäli tilaa on. Ilmoittautumisaika päättyy 22.6.2012. Leiri järjestetään, mikäli leirille on 40 ilmoittautunutta 15.6.2012 mennessä.

Ilmoittautuminen on sitova.

Lisätietoja leiristä

Kati Kollanen

kati.kollanen(at)agilityliitto.fi

p. 045-114 93 91

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.