Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » 10 FINALISTIA SUOMEN SOIHDUNKANTAJIKSI VALITTU

Samsung Electronics Nordic

10 FINALISTIA SUOMEN SOIHDUNKANTAJIKSI VALITTU

Julkaistu: 29.09.2011 klo 09:06
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Olympialaisten pääyhteistyökumppani Samsung aloitti yhdessä Ilta-Sanomien kanssa soihdunkantajien etsimisen Lontoon 2012 olympialaisten soihtuviestiin syyskuun alussa.

Hakemuksia saatiin lähes 130, ja niiden joukosta tuomaristo on nyt valinnut 10 finalistia. Kansa pääsee äänestämään Ilta-Sanomien urheilun nettisivuilla omia suosikkejaan soihdunkantajaksi.

Samsung etsi yhdessä Ilta-Sanomien kanssa 16–30-vuotiaita urheiluvalmentajia, jotka toimivat lasten ja nuorten urheilun parissa. Hakemuksia saatiin lähes 130 eri puolilta Suomea. Näiden joukosta Ilta-Sanomien, Samsungin ja Suomen olympiakomitean edustajat yhdessä Jani Sievisen kanssa valitsivat 10 finalistia.

Saimme todella paljon hyviä hakemuksia, joka kertoo siitä, kuinka ammattitaitoisesti ja pyyteettömästi suomalaiset tekevät töitä nuorisourheilun eteen. Oli todella vaikeaa valita hyvien hakemusten joukosta vain kymmenen, ja voikin sanoa, että he ovat läpäisseet tosi kovan seulan, Samsungin markkinointipäällikkö Eva Carrero kertoo.

Kansa pääsee nyt äänestämään omia suosikkejaan Ilta-Sanomien urheilun nettisivuilla. Äänestys käynnistyy keskiviikkona 28.9. ja viimeinen äänestyspäivä on keskiviikko 5.10. Kaksi eniten ääniä saanutta valitaan soihdunkantajiksi. Lisäksi tuomaristo valitsee finalistien joukosta toiset kaksi soihdunkantajaa. Valittujen soihdunkantajien nimet julkaistaan ensi vuonna alkuvuodesta.

Finalistit ovat:

1.       Juha Heinänen, 27, Lohja (Länsi-Uudenmaan urheilijat)

2.       Leo-Pekka Tähti, 28, Pori (Team Voimavara)

3.       Mia Paatsalo, 19, Espoo (Olarin voimistelijat)

4.       Iiro Maukonen, 24, Kuopio (KalPa)

5.       Henri Hirvikoski, 25, Kauhajoki (Kauhajoen Karhut)

6.       Ida Alhbom, 20, Vaasa (Vaasan voimisteluyhdistys – Vasa gymnastikförening)

7.       Vesa Ilen, 19, Jyväskylä (Jyväskylä Swinning)

8.       Jarmo Sainio, 25, Rovaniemi (Rovaniemen Kiekko ry)

9.       Simo Tynkkynen, 27, Lempäälä (Sääksjärven Loiske)

10.    Mirva Kokko, 19, Liperi (Liperin hiihtoseura)

Olympiatuli sytytetään perinteisin menoin Kreikassa ja se saapuu isäntämaahan Isoon-Britanniaan 18. toukokuuta 2012.  Tulta kuljetetaan halki Iso-Britannian 70 päivän ajan, ja viestiin osallistuu 8 000 soihdunkantajaa.

Lisätietoja, finalistien yhteystiedot ja haastattelupyynnöt:

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063
Eva Carrero,
Samsung Electronics, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Jari Elo, Suomen Olympiakomitea, jari.elo@noc.fi, p. 040 500 9840

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Kuvapyynnöt:
samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa:
www.samsung.fi ja valitse uutiset.
Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@osg.fi
Uutisia RSS-syötteinä:
www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

ALSO-konserni on Pohjoismaiden ja Baltian johtava IT-, kulutus- ja viihde-elektroniikan-tukkuri, joka on erikoistunut pitkälle automatisoituihin varasto- ja kuljetuspalveluihin. ALSO Finlandin pääkonttori ja logistiikkakeskus sijaitsevat Tampereella, jonka lisäksi Suomessa on toimipisteet Helsingissä, Turussa ja Oulussa. ALSO-konserni edustaa yli sata tuotemerkkiä, joihin kuuluvat mm. Acer, Adobe, AMD, Asustek, Canon, Electronic Arts, Fujitsu, HP, Hitachi, IBM, Intel, Kingston, Lenovo, LG, Lexmark, Microsoft, Samsung, Sony ja Viewsonic. ALSO Finland Oy on osa ALSO-Actebis konsernia, joka on Euroopan kolmanneksi suurin informaatioteknologian ja kuluttajaelektroniikan tukku- ja logistiikka-alan yritys. ALSO-Actebis toimii kahdessatoista maassa Euroopassa ja on näistä seitsemässä maassa markkinajohtaja. Työntekijöitä ALSO-Actebiksessa on yli 3000. Suomessa ALSO työllistää noin 300 henkilöä. ALSO-Actebis Holding AG:n pääkonttori on Hergiswil:ssä Sveitsissä ja se on listattu Sveitsin pörssissä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki