Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » World Vision on auttanut yli puolta miljoonaa filippiiniläistä

Suomen World Vision

World Vision on auttanut yli puolta miljoonaa filippiiniläistä

Julkaistu: 24.01.2014 klo 10:07
Julkaisija: Suomen World Vision

World Visionin hätäapu on tavoittanut yli 555 000 ihmistä sen jälkeen, kun Haiyan-taifuuni iski saarivaltioon viime marraskuussa.

World Vision auttaa Leyten, Cebun, Iloilon, Aklanin, Antiquen ja Capizin maakunnissa. Välitön hätäapu sisältää muun muassa ruokaa, puhdasta vettä, suojia sekä hygieniatarvikkeita.

– Tuhansien ihmisten arki ja toimeentulo on pirstaleina, joten he tarvitsevat apua vielä pitkään, sanoo Juha Virtanen, Suomen World Visionin humanitaarisen avun päällikkö.

World Vision on perustanut 15 väliaikaista neuvolapistettä eri puolille maakuntia. Niiden henkilökunta kannustaa äitejä imettämään vauvojaan ja opastaa hygienia- ja ravitsemusasioissa. Äideille jaetaan synnytyspakkauksia ja tarvikkeita vastasyntyneen hoitoon.

Lisäksi World Vision ylläpitää yhteensä 45 lapsiystävällistä tilaa, joista hyötyy lähes 15 000 lasta. Lapsiystävällinen tila on katastrofin kokeneille lapsille tarkoitettu paikka, jossa he voivat keskittyä leikkiin ja harrastamiseen turvallisessa ympäristössä. Paikalla on koulutettuja ohjaajia, jotka auttavat lapsia käsittelemään traumaa.

World Visionin operaatiossa työskentelee kaikkiaan 410 avustustyöntekijää

– Työmme on vähitellen muuttumassa välittömästä hätäavusta kohti jälleenrakennusta, mutta World Visionin operaatio jatkuu Filippiineillä ainakin vuoden loppuun, Virtanen kertoo.

Voit auttaa Haiyanin uhreja ja tukea jälleenrakennusta: http://www.worldvision.fi/katastrofiapu

Suomen World Visionin keräystili: FI3280001570768136, viite 241542
Tekstiviesti AUTAN numeroon 16499 (10 euroa)

Lisätiedot ja kuvat:

Juha Virtanen
humanitaarisen avun päällikkö
juha.virtanen@worldvision.fi
040 55 22 737

Anna Pollari
tiedottaja
anna.pollari@worldvision.fi
040 51 54 592