Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Venäjän menestynein dekkaristi Boris Akunin saapuu Helsinkiin

Into Kustannus

Venäjän menestynein dekkaristi Boris Akunin saapuu Helsinkiin

Julkaistu: 07.10.2015 klo 12:12
Julkaisija: Into Kustannus

Venäläisen kirjallisuuden maailmantähti Boris Akunin vierailee Helsingissä 22.–26.10.2015. Helsingin kirjamessujen (22.–25.10.2015) teemana on tänä vuonna venäläinen kirjallisuus ja kulttuuri. Into Kustannuksen syksyn uutuuskirjojen joukossa on useita merkittäviä venäläisteoksia, joista yksi on menestysdekkaristin juuri suomeksi ilmestynyt Erikoistehtäviä. Alla kirjailijan aikataulu ja yhteystiedot haastatteluaikojen varaamiseksi.

Boris Akunin on Venäjän kansainvälisesti menestyneimpiä nykykirjailijoita. Hänen kirjojaan on myyty yli 25 miljoonaa ja käännetty yli 35 kielelle. Akunin kirjoittaa suosittua dekkarisarjaa, jossa herrasmiesetsivä Erast Fandorin ratkoo rikoksia tsaarien aikaisessa Moskovassa. Erikoistehtäviä sisältää kaksi pienoisromaania, joissa mestarisalapoliisi on sekä viekkaan huijarin että sarjamurhaajan jäljillä. Yhdessä apurinsa kanssa tämä tyylikäs sankari jäljittää venäläisen alamaailman viekkaimpia rikollisia.

Boris Akunin (s. 1956) on oikealta nimeltään Grigori Tšhartišvili. Hän on kirjailija, filologi, Japaniin perehtynyt historioitsija ja kääntäjä. Akunin on kirjoittanut 14 Erast Fandorin -romaania, joista viisi on ilmestynyt suomeksi.

Boris Akunin Helsingissä 22.–26.10.2015

23.10. klo 15.00 Kirjailijahaastattelu, Ruslania (Bulevardi 7)

23.10. klo 18.00 Kirjailijahaastattelu, Sellon kirjasto (Leppävaarankatu 9, Espoo)

24.10. klo 14.00 Kirjailijan ja kirjallisuuden asema Venäjällä -paneelikeskustelu (Boris Akunin, Jevgeni Vodolazkin, Viktor Jerofejev ja Jelena Tšižova), Aino-lava, Helsingin kirjamessut

24.10. klo 16.00 Kirjailijahaastattelu, Rosebudin osasto 6b99, Helsingin kirjamessut

25.10. klo 15.00 HS: Boris Akunin: Erikoistehtäviä, Aleksis Kivi -lava, Helsingin kirjamessut

25.10. klo 16.00 Kirjailijahaastattelu, Akateemisen Kirjakaupan osasto 6c99, Helsingin kirjamessut

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: milla.karppinen@intokustannus.fi / 050 551 3310

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@intokustannus.fi

Painokelpoinen kirjailijakuva ja kansikuva.

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus