Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Suuri ja mahtava - Venäjän historiaa suomalaisille

Minerva Kustannus Oy

Suuri ja mahtava - Venäjän historiaa suomalaisille

Julkaistu: 20.10.2015 klo 08:48
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Timo Vihavainen – Kari Ketola:
Suuri ja mahtava - Venäjän historiaa suomalaisille

Tiivis Venäjä-tiedon ABC esittelee suomalaiselle lukijalle naapurimaamme keskeisimmät asiat: historian, kulttuurin ja maantiedon. Samalla se avaa lukijalle venäläistä arvomaailmaa ja käsitteitä. Kirjan punaisena lankana on Venäjän valtion tarina, jota täydentävät venäläisen kulttuurin ja liike-elämän esittelyt. Kirjan tekijät yhdistävät mielenkiintoisella tavalla akateemisen tutkimuksen ja käytännön kokemuksen.

Suomalaiselle kirjan tekevät erityisen kiinnostavaksi Suomen ja Venäjän yhteisestä historiasta kertovat katsaukset, jotka valaisevat maidemme suhteita, niin myönteisiä vaiheita kuin kipupisteitäkin. Lisäksi kirja sisältää runsaasti naapurimaamme historiaan ja nykypäivään liittyviä napakoita tietoiskuja meitä suomalaisia kiinnostavista teemoista.

Timo Vihavainen – Kari Ketola: Suuri ja mahtava - Venäjän historiaa suomalaisille

ISBN/EAN 978-952-312-190-4
Luokka 97.1
Sidottu, nelivärikuvitus
311 s.
Ilmestyy viikolla 45/2015

FT Kari Ketola on hankkinut pitkän käytännön kokemuksen Neuvostoliiton- ja Venäjän-kaupasta ja Venäjän kanssa toimimisesta. Hän on toiminut ulkoministeriön palveluksessa Moskovassa ja ollut mukana suomalaisen suurteollisuuden Venäjän-viennissä 1960-luvulta alkaen. Hän on julkaissut lukuisia Venäjän-kaupan käytäntöön liittyviä kirjoja.

FT Timo Vihavainen toimii Venäjän tutkimuksen professorina Helsingin yliopistossa ja on sitä ennen työskennellyt mm. Suomen Pietarin instituutin johtajana. Hän on julkaissut runsaasti Venäjän ja Suomen historiaan liittyviä tutkimuksia, yleisesityksiä ja esseitä suomeksi, venäjäksi ja englanniksi. Yksi hänen viimeisimpiä julkaisujaan on erittäin hyvän vastaanoton saanut Ryssäviha – Venäjän-pelon historia.

Arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi