Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Sateenkaariyhteisö muistaa Orlandon uhreja tänään Helsingissä 17-17.30

Seta

Sateenkaariyhteisö muistaa Orlandon uhreja tänään Helsingissä 17-17.30

Julkaistu: 17.06.2016 klo 11:42
Julkaisija: Seta

Tiedote 17.6.

Heti vapaa julkaistavaksi

Muistotilaisuus ja solidaarisuuden osoitus Orlandon sateenkaariyhteisölle

Karhupuiston kesäkahvila Bear Park Cafe, Kallio, Helsinki
17.6. klo 17.00-17:30

Sunnuntaina sateenkaariyhteisöä kohtasi maailmanlaajuisesti syvä järkytys ja suru, kun Orlandossa Yhdysvalloissa tapahtui viharikos, jossa murhattiin ja loukkaantui useita kymmeniä yhteisömme jäsentä.

"Meidän on kannustettava toisiamme eteenpäin, pitäen huolta siitä, että jokainen kokee tulevansa nähdyksi ja kuulluksi, että jaksamme eteenpäin. On tuomittava kaikki vähemmistöihin, mm. seksuaalisen suuntautumiseen, sukupuoleen, etniseen taustaan, uskonyhteisöön, perustuvat viharikokset ja oikeuksien heikennykset. Meidän on myös rakennettava entistä vahvempaa liikettä jokaisen yhdenvertaisuuden ja moninaisuuden kunnioittamisen puolesta ja kaikkia vihaa lietsovia liikkeitä vastaan", kirjoitti Setan puheenjohtaja Panu Mäenpää blogissamme tiistaina.

Muistotilaisuudessa puhuvat puheenjohtaja Mäenpää, Yhdysvaltain suurlähetystöstö sekä HeSetan puheenjohtaja Annu Kemppainen. Hiljaisen hetken jälkeen esiintyvät Petra Lampinen (Kaupungin naiset) sekä kuoro Out 'n loud.

Tilaisuus on aatteellisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton ja avoin kaikille. Muita muistotilaisuuksia järjestetään Tampereella ja Turussa.

Lisätietoa:

Kerttu Tarjamo
pääsihteeri, Seta
p. +358 50 309 8108
paasihteeri@seta.fi

Panu Mäenpään blogaus: http://seta.fi/tarkeinta-on-olla-ihmista-lahella/

Tapahtuma Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1641185579539728/

Seta on valtakunnallinen vuonna 1974 perustettu ihmisoikeusjärjestö, jolla on 24 jäsenjärjestöä eri puolilla Suomea. Setan tavoitteena on, että kaikki voisivat elää yhdenvertaisina riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta. seta.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki