Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » PAM on mukana Uuden keskusjärjestön perustamisessa

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAM on mukana Uuden keskusjärjestön perustamisessa

Julkaistu: 19.05.2016 klo 11:10
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Palvelualojen ammattiliitto PAM kannattaa Uuden keskusjärjestön perustamista. PAMin valtuusto oli hyvin yksimielinen päättäessään mukana olemisesta Uuden keskusjärjestön perustamisessa.

Valtuuston puheenjohtaja Sirpa Laakso korosti Uuden keskusjärjestön merkitystä ay-liikkeen tulevaisuudelle mahdollisuutena, jota ei voida jättää käyttämättä.

- Uuden keskusjärjestön perustaminen on meidän kaikkien etu. Vain tiiviimmällä ja yhtenäisemmällä joukolla voimme paremmin edistää meidän palkansaajien toimeentuloa ja elinoloja, toteaa Laakso.

PAMin valtuusto lähetti kokouksestaan terveisiä liitoille, jotka ovat päättäneet jäädä Uuden keskusjärjestön ulkopuolelle.

- Toivomme niiden liittojen harkitsevan vielä uudelleen päätöstään, jotka ovat jättäytymässä Uuden keskusjärjestön ulkopuolelle, vetoaa Laakso.

Hanke on tuottanut hyviä suunnitelmia, jota valtuuston mielestä olisi järjetöntä olla hyödyntämättä.

- Hankeen eri projektiryhmissä on tehty hyvää työtä ja tämä työ on hyvä pohja jatkotyölle. Meidän on nyt syytä nähdä hankkeen suuri tavoite palkansaajien paremman tulevaisuuden puolesta ja etsiä ratkaisut kuitenkin melko pieniin näkemyseroihin, korostaa Laakso.

Sirpa Laakso, valtuuston puheenjohtaja, puh. 050 599 3437

Timo Piiroinen,  viestintäjohtaja, puh. 050 360 5669

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon