Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » PAM ehdollisesti mukana kilpailukykysopimuksessa

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAM ehdollisesti mukana kilpailukykysopimuksessa

Julkaistu: 03.06.2016 klo 14:15
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Palvelualojen ammattiliitto PAMin hallitus on käsitellyt ja hyväksynyt kaupan-, majoitus- ja ravintola- , kiinteistöpalvelu-, turvallisuusalan sekä useiden pienempien sopimusalojen kilpailukykysopimuksen mukaiset neuvottelutulokset ja on edustamiensa alojen osalta mukana kilpailukykysopimuksessa, mikäli myös Metalliliitto on sopimuksessa mukana.

- Päätös ei edelleenkään ollut helppo, mutta tärkeimmäksi perusteluksi nousi nyt orastavan talouskasvun tukeminen ja valtava työttömyys, jota on pyrittävä helpottamaan kaikin keinoin, kuvailee PAMin puheenjohtaja Ann Selin päätöksen taustoja.

Selinin mukaan maan hallituksen torstaina julkistaman veropaketin ostovoiman turvaava vaikutus ja toisaalta pakkolakipaketin lopullinen kuoppaaminen myös luonnollisesti selkeyttivät tilannetta.

- Omasta puolestani olen toki huojentunut, että pitkä prosessi on meidän osaltamme saatu päätökseen ja toivon, että kokonaiskattavuus nousee niin korkeaksi, että hallituksen veroporkkana jopa aavistuksen parantaisi palkansaajien ostovoimaa, summaa Selin.

PAMin hallitus hyväksyi äänin 12-4 kilpailukykysopimuksen, mikäli Metalliliitto on myös mukana sopimuksessa. PAMin edustamilla aloilla työskentelee  yli 400 000 palkansaajaa.

Timo Piiroinen, viestintäjohtaja  puh. 050 360 5669

Hanna Kuntsi, yhteiskuntasuhteiden päällikkö, puh. 050 310 0676

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon