Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Pääsiäissunnuntain kolehti tukee perheitä kehitysmaissa

Kirkon Ulkomaanapu

Pääsiäissunnuntain kolehti tukee perheitä kehitysmaissa

Julkaistu: 20.04.2011 klo 14:35
Julkaisija: Kirkon Ulkomaanapu

Pääsiäissunnuntain 24.4.2011 kolehti kerätään heikommassa asemassa olevien perheiden tukemiseksi kehitysmaissa. Avun toimittaa perille Kirkon Ulkomaanapu.

Kun sodat ja luonnokatastrofit koettelevat ihmisiä, ovat erityisesti lapset suojattomia sekä fyysisesti, että henkisesti. Epävarmoissa olosuhteissa perheitä uhkaa hajoaminen. Vanhemmat ovat yleensä valmiita tekemään melkein mitä tahansa lastensa hyväksi ja lapsen kärsimys tuntuu suunnattoman vaikealta kestää.

-Kun asetumme pääsiäisen juhlapöytään perheemme, sukumme ja ystäviemme kanssa, jaamme ilon, joka voisi olla yhteinen kaikille ihmisille. Samaan aikaan tunnemme kipua monien ihmisten vuoksi, jotka eivät voi syvän ahdinkonsa vuoksi iloita elämästä. Jos me voimme tehdä jotakin auttaaksemme heitä, toivo ja elämä alkavat kasvaa kärsimyksen keskellä, kirjoittaa kirkkoherra Helene Liljeström Sipoon ruotsinkielisestä seurakunnasta kolehtiaineistossa.

Kirkon Ulkomaanapu tukee perheitä kehitysmaissa muun muassa ruokaturvan, veden saannin, terveydenhuollon ja koulutuksen järjestämisessä.

Lisää Kirkon Ulkomaanavun työstä www.kirkonulkomaanapu.fi

Lisätietoja antaa:
Asta Turtiainen, seurakuntayhteyksien koordinaattori, p. 050 566 6278

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin katastrofiavun antaja. www.kirkonulkomaanapu.fi