Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » OLIN ISISIN VANKI, irakilaisen jesiditytön kertomus ilmestyy viikolla 16

Minerva Kustannus Oy

OLIN ISISIN VANKI, irakilaisen jesiditytön kertomus ilmestyy viikolla 16

Julkaistu: 06.04.2016 klo 10:15
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Farida Khalaf ja Andrea C. Hoffmann:
Olin Isisin vanki
Nuoren jesiditytön kauhujen kuukaudet

Pohjois-irakilainen Farida Khalaf oli seitsentoistavuotias, kun Isis-terroristit hyökkäsivät hänen kyläänsä elokuussa 2014. Kylän miehet ja pojat tapettiin. Tytöt ja nuoret naiset otettiin vangeiksi.

Kuukausien ajan Farida eli maanpäällisessä helvetissä. Häntä kaupattiin orjamarkkinoilla, luovutettiin mieheltä toiselle, hakattiin ja raiskattiin.

Farida nousi rohkeasti vangitsijoitaan vastaan. Lopulta hän johti kuusi muuta tyttöä kanssaan autiomaan halki pakomatkalle, joka epäonnistuessaan olisi maksanut heidän henkensä.

Raiskatuksi tulemista pidetään jesidiyhteisössä niin häpeällisenä, että se johtaa jopa yhteisön ulkopuolelle sulkemiseen. Farida ei kuitenkaan suostu kantamaan häpeää kohtalostaan. Hän halusi kertoa tarinansa, jotta Isisin toiminta tulisi maailman silmien eteen juuri sellaisena kuin se on. Tämä on ensimmäinen todistajankertomus Isisistä sen sisältä käsin.

Olin Isisin vanki

ISBN/EAN 978-952-312-293-2
Luokka 99.1
Suomennos Anne Mäkelä