Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Konserttikiertue kirkon hyväksi

Konserttikiertue kirkon hyväksi

Julkaistu: 18.12.2013 klo 13:40
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Viime toukokuussa suomalainen gospelbändi MGtH teki konserttikiertueen Japaniin Länsi-Japanin luterilaisen kirkon kutsumana. Reilun kahden viikon kiertueen aikana pidettiin 23 konserttia. ”Kaikkiaan konsertteihin osallistui noin 1600 henkeä, joista muutamat ovat sen jälkeen alkaneet käydä kirkkojen jumalanpalveluksissakin”, kertoo Kansanlähetyksen lähetystyöntekijä Jorma Pihkala. Hän toimi kiertueen  managerina ja tulkkina.

Tämä oli MGtH-yhtyeen viides vierailu Japanissa. Kahden viikon matka tehtiin talkooperiaatteella. Lentoliput ja muut kulut katettiin lahjoitusten, paitamyynnin ja japaninkielisten levyjen myynnin avulla. Kansanlähetys järjesti kulujen kattamiseksi keräyksen. Varainhankinta onnistui hyvin. Kiertue tuotti voittoa 5 973,56 euroa, joka käytetään Awajin kirkon rakentamiseen Japanissa.

Monenlaista tukea lähetystyölle

Yhtye esiintyi konserttisalien lisäksi kahdessa lastentarhassa, alakouluissa, lukiossa sekä Shimanen yliopistolla. Oppilaitoskonserteissa oli kuutisensataa kuulijaa.

Konserteissa oli mukana niitäkin, jotka eivät tavallisesti osallistu Länsi-Japanin luterilaisen kirkon toimintaan. Seurakunnat tavoittivat näin uusia ihmisiä ja hyvä sanoma Jeesuksesta meni eteenpäin.

”Kuten lähetyskäsky opettaa, vastuu lähetystyöstä kuuluu kaikille kristityille. Siihen voivat lähteä vain harvat, mutta me kaikki voimme olla sitä tukemassa monin eri tavoin. Kiitos kaikille tukijoille ja esirukoilijoille! Teidän panoksenne oli merkittävä. Kiertue onnistui erittäin hyvin, matkamme varjeltiin ja suuremmilta haavereilta säästyttiin. Kaikki konsertit onnistuivat ja matkalla oli monta rohkaisevaa kohtaamista”, Mikko Nikula kiittää koko yhtyeen puolesta.

Yhtye piti kiertueen aikana videoblogia, jota voi katsoa täältä.

Kuvateksti: MGtH-yhtyeen Japanin konserttikiertueen laulut esitettiin japanin kielellä. Kuva vierailusta Sumoton päiväkodissa.

Kuvateksti: MGtH kävi kiertueellaan myös Awajin kirkon tontilla.

Kuvat: MGtH:n arkisto

Lisätietoja aluekoordinaattori Tapani Kaitainen, p. 044 447 7809, etunimi.sukunimi@sekl.fi

SEKL, Opistotie 1, 12310 RYTTYLÄ

Suomen Ev.lut. Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. 72 lähetystyöntekijäämme toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä, Oseaniassa ja Aasiassa. He tukevat seurakuntien toimintaa, ovat mukana opetus- ja raamatunkäännöstyössä ja tekevät työtä paikallisten ihmisten elinolosuhteiden parantamiseksi.

Kotimaassa Kansanlähetyksellä on 17 piirijärjestöä, jotka järjestävät toimintaa lapsille, nuorille ja aikuisille.