Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Kokoomusopiskelijat tukee Ted Apteria europarlamenttivaaleissa

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry

Kokoomusopiskelijat tukee Ted Apteria europarlamenttivaaleissa

Julkaistu: 28.08.2013 klo 12:51
Julkaisija: Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry esittää ehdokkaaksi Helsingin kaupunginvaltuuston varavaltuutettua Ted Apteria (27) europarlamenttivaaleissa 2014.

Kokoomusopiskelijoiden liittohallitus päätyi yksimielisesti kannattamaan Apteria varhaisessa vaiheessa Kokoomuksen eurovaaliehdokkaaksi. Tulevat europarlamenttivaalit ovat erityisen tärkeät sukupolvien välisen oikeudenmukaisuuden näkökulmasta. Kokoomusopiskelijoiden mielestä Apter on aikaansaava henkilö ajamaan nuorten, opiskelijoiden ja varttuneempien suomalaisten asioita Euroopan parlamentissa. Hän on aikaisemmissa tehtävissään osoittanut pystyvänsä rakentamaan siltoja erilaisten ihmisryhmien välille.

”Tarvitsemme päättäjiksi osaavia ja määrätietoisia henkilöitä, joilla on laaja ymmärrys sekä Euroopan unionin että Suomen tulevaisuudesta. Ted on mielestämme mepiksi oikea ja sopiva henkilö”, toteaa Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Akseli Hakala.

Apter on vaikuttanut eurooppa- ja opiskelijajärjestöissä, kuntapolitiikassa sekä työmarkkinajärjestöissä. Hän jakaa Kokoomusopiskelijoiden näkemyksen siitä, että osaamiseen investoiminen on keskeinen keino parantaa kilpailukykyä ja työllisyyttä. Apter tuntee suomalaisen sekä eurooppalaisen päätöksenteon ja viimeistelee oikeustieteen opintoja Helsingin yliopistossa.

"Eurooppa ei ole vain väestöltään maailman nopeimmin ikääntyvä manner, se on myös manner, jolla on menestyksen avaimet käsissään. On kannustettava opiskelijoiden ja työntekijöiden vapaampaan liikkuvuuteen, syvennettävä jäsenvaltioiden välistä yhteistyötä ja uskallettava panostaa siihen, että kaikilla on edellytykset hyvään tulevaisuuteen.” linjaa Ted Apter

”Euroopan parlamentissa työelämäasioiden merkitys kasvaa jatkuvasti. Akavan opiskelijoiden entisenä puheenjohtajana Tedillä on osaamista, kiinnostusta ja hyvät verkostot edistämään Suomen suurimman palkansaajapuolueen, Kokoomuksen, asiaa” – toteaa Sari Sarkomaa, kansanedustaja, Tuhatkunnan entinen puheenjohtaja.

Kokoomusopiskelijat kannustaa kaikkia ikäryhmiä aktiivisuuteen tulevissa vaaleissa. "Paras tapa vaikuttaa, on lähteä itse mukaan tekemään. Leimakirveen heittäjiä ja populisteja vastaan puree Tedin timantinkova ja faktoihin perustuva osaaminen.", päättää puheenjohtaja Akseli Hakala.

Europarlamenttivaalit käydään 22.–25.5.2014 välisenä aikana. Kansallinen Kokoomus rp. asettaa ehdolle 20 ehdokasta tuleviin EU-vaaleihin.

Helsingissä 28.8.2013

Akseli Hakala

Saku Jokisalo

pääsihteeri