Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Hipsterikohteet lyövät läpi matkailun valtavirtaan

Oy Ebookers Finland Ltd

Hipsterikohteet lyövät läpi matkailun valtavirtaan

Julkaistu: 20.01.2016 klo 08:47
Julkaisija: Oy Ebookers Finland Ltd

Keskustoissa sijaitsevien perinteisten nähtävyyksien sijasta yhä useampi matkailija pitää pääkohteenaan kaupunkien laitamien kortteleita, joissa kukkii vaihtoehtokulttuuri. Trendillä on jo oma nimensäkin – Hipster Holidays. Matkailualan vaikuttajat äänestivät hiljattain hipsterilomat vuoden 2016 ykköstrendiksi alan merkittävimpiin lukeutuvassa WTM-tapahtumassa Lontoossa.

Hipsterikortteleille on omintakeista muun muassa kiinnostava arkkitehtuuri, monipuolinen kahvila- ja ravintolatarjonta sekä maanläheinen katukulttuuri. Nettimatkatoimisto ebookersin markkinointipäällikön Aki Juusolan mukaan kyse on kaupunkimatkailusta parhaimmillaan.

“Kyse on siitä, että ollaan ajassa kiinni, mennään suoraan paikallisten pariin ja etsitään vastausta kysymykseen, mitä innovatiivista tehdään missäkin juuri nyt?”, Juusola sanoo.

Hipsterilomailija voikin löytää monista jo tutuista kohteista uuden ulottuvuuden. Myös moni tuntemattomampi kaupunki voi osoittautua kiinnostavaksi, kun tietää minne suunnata. Ebookers koosti listan tämän hetken kiinnostavimmista hipsterikortteleista.

1. Miera iela – Riika

Miera iela -kadun varrella on lukuisia pieniä taidegallerioita, kirjakauppoja, joissa voi leikkauttaa hiuksensa, kukkakauppiaita, jotka tarjoilevat vihreää teetä ja ihania kahviloita, joissa voi kuunnella elävää musiikkia.

2. Amsterdam-Noord – Amsterdam

Kun tavallinen tallaaja painelee Amsterdamin keskusasemalta kohti etelää ja keskustaa, suuntaa hipsteri IJ-järven yli pohjoiseen. Ja löytää entisten teollisuusrakennusten täyttyneen kirpputoreista, skeittipuistoista, loft-asunnoista, pop-up ravintoloista, musiikkifestivaaleista, start-up yrityksistä ja muusta mukavasta.

3. Dalston – Lontoo

Huumerikosten ja toistuvien ampuma-ase välikohtausten johdosta “murha mailina” Lontoossa pitkään tunnettu katu on nyt luomuruokaa tarjoilevien katukojujen täyttämä ja sen vanhoissa tissibaareissa myydään design-farkkuja ja vintage-huonekaluja. Yksi asia ei silti muutu: korttelin alkuasukkaiden työväenluokkaisesta cockney-murteesta ei edelleenkään ymmärrä mitään.

4. 7th District, Budapest

Unkarin pääkaupungissa ei kursailla. Yksi sana: baarit. Seitsemännen kaupunginosan autiotaloihin pesiytyneet hämyiset, mutta lämminhenkiset baarit tarjoavat täydelliset kulissit elokuvankaltaiselle illalle.

5. Canal St. Martin, Pariisi

Rue amelotin ja Canal Saint-Martinin alueilla on lukuisia pieniä gallerioita ja pop-up kahviloita. Kanavan varrella on täydellistä hengata ja katsella ihmiskirjoa, kuin se satunnainen filosofi, joka löysi itsensä katsellessaan muita.

Aki Juusola
Markkinointipäällikkö
ebookers
Puh. 0400-205 929
aki.juusola@ebookers.com

***
Oy Ebookers Finland Ltd, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1999 alkaen, on Suomen johtava nettimatkatoimisto. Ebookersin suomalainen henkilökunta palvelee asiakkaitaan internet-sivuston lisäksi puhelinpalvelussa. Ebookersin Suomen toimistossa on 25 työntekijää.