Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Espoon seurakunnilta 40 000 euroa Nepaliin

Espoon seurakunnilta 40 000 euroa Nepaliin

Julkaistu: 12.05.2015 klo 13:06
Julkaisija: Espoon seurakunnat

Espoon seurakuntien yhteinen kirkkovaltuusto myönsi 11.5. kokouksessaan 40 000 euron katastrofiavustuksen Nepalin maanjäristyksen uhrien auttamiseen. Tänään tiistaina Nepalissa sattui uusi voimakas jälkijäristys, jonka aiheuttamista tuhoista ei vielä ole tietoa. Aikaisemman maanjäristyksen arvioidaan koskettavan noin 8 miljoonaa ihmistä Nepalissa, joka on yksi maailman köyhimmistä maista.

Seurakuntien tuki toimitetaan perille Suomen Lähetysseuran ja Kirkon Ulkomaanavun kautta. Lähetysseura on toiminut maassa vuodesta 1978. Kirkon Ulkomaanapu on lähettänyt paikalle oman työntekijänsä koordinoimaan avustustoimintaa.

Avustus käytetään humanitaarisen apuun ja sillä  hankitaan kotinsa menettäneille kyläläisille mm. huopia, telttoja ja ruokatarvikkeita kuten vettä, ruokaöljyä, riisiä ja suolaa.  Kirkkojen ja kristillisten järjestöjen avustustyötä alueella koordinoivat ACT Allianssi ja Luterilainen maailmanliitto.

Espoon seurakuntien tämän vuoden talousarviossa on varattu katastrofiapuun 110 000 euroa. Kaikkiaan kansainväliseen apuun ja lähetystyöhön käytetään 2 miljoonaa euroa vuosittain.

Lisätietoa

yhteisen seurakuntatyön päällikkö Jukka Huttunen, 040 544 1695, jukka.huttunen@evl.fi

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Espoonlahden seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Olarin seurakunta, Tapiolan seurakunta ja Esbo svenska församling muodostavat yhdessä Espoon seurakuntayhtymän. Seurakunnissa on yhteensä 170 300 jäsentä. Työntekijöitä on noin 600.

Espoon seurakuntien toiminta-ajatuksena on tukea elämää ja luoda mahdollisuuksia kristillisen uskon ja rakkauden toteutumiselle.

www.espoonseurakunnat.fi