Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Ebookers: Brexit moninkertaisti suomalaisten lomavaraukset Lontooseen

Oy Ebookers Finland Ltd

Ebookers: Brexit moninkertaisti suomalaisten lomavaraukset Lontooseen

Julkaistu: 05.07.2016 klo 12:45
Julkaisija: Oy Ebookers Finland Ltd

Punnan heikentynyt kurssi näkyy myyntipiikkinä Lontoon lomamatkojen varauksissa

Brexit ja sitä seurannut punnan arvon heikentyminen sai suomalaiset ryntäämään lomaostoksille Lontooseen. Nettimatkatoimisto ebookersilla lentovaraukset Suomesta Iso-Britanniaan kasvoivat 263% Brexitin jälkeisinä päivinä verrattuna viikkoa aikaisempaan myyntiin. Hotellivaraukset Lontoossa kasvoivat samalla vertailujaksolla 249% ja varattujen hotelliöiden määrä 319%. Ebookersin markkinointipäällikön Leif Neuvosen mukaan kyseessä on myyntipiikki, jonka ainoa looginen selitys on Brexit ja sitä seurannut punnan arvon heikentyminen.

“Lontoon sijoitus viikon kohderankingissa nousi seitsemänneltä sijalta kertaheitolla toiselle sijalle, joka kuvastaa sitä, että myyntipiikki kohdistui nimenomaan Lontooseen, eikä läpi valikoiman”, Neuvonen sanoo.

Punnan arvo romahti alimmilleen 30 vuoteen juhannusaattona Ison-Britannian äänestettyä Brexit-äänestyksessä Euroopan unionista eroamisen puolesta. Neuvosen mukaan on todennäköistä, että historiallisen edullisena pysyttelevä punnan kurssi houkuttelee lähipäivinä enemmänkin suomalaisia valitsemaan matkakohteekseen juuri Lontoon.

Ebookersin suosituimmat matkakohteet juhannuksen jälkeisellä viikolla

1. Kööpenhamina

2. Lontoo

3. Tukholma

4. Berliini

5. Malaga

6. München

7. Amsterdam

8. Frankfurt

9. Milano

10. Praha

***

Leif Neuvonen
Markkinointipäällikkö
Ebookers
Puh. +44 77101 68884
lneuvonen@expedia.com

***

Oy ebookers Finland Ltd, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1999 alkaen, on Suomen johtava online-matkatoimisto. Ebookersin henkilökunta palvelee asiakkaitaan ebookers.fi-sivuston lisäksi puhelimitse. Ebookers kuuluu maailman suurimpaan matkailukonserniin Expedia Inc:iin ja tuo suomalaisten käyttöön erittäin laajan valikoiman majoituskohteita sekä lentoyhtiöitä ympäri maailman.