Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Alfa Lavalilta ilmajäähdyttimiä voimalaitokselle Lähi-Itään

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalilta ilmajäähdyttimiä voimalaitokselle Lähi-Itään

Julkaistu: 02.06.2015 klo 08:15
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa ilmajäähdyttimiä voimalaitokselle Lähi-Itään. Tilauksen arvo on noin 12 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2016 aikana.

Ilmajäähdyttimiä käyttävä kombivoimalaitos hyödyntää sekä kaasu- että höyryturbiinia energiantuotannossaan. Yhdistelmän ansiosta voimalaitos tuottaa jopa 50 prosenttia enemmän sähköä kuin perinteinen voimalaitos samalla polttoainemäärällä.

“Tilaus vahvistaa asemaamme tehokkaiden laitteiden toimittajana energiateollisuuden vaativiin olosuhteisiin,” kertoo Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että… Alfa Laval juhlii jo 25. vuottaan Lähi-Idässä?

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com