Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » YTY: Itsenäinen Akava tukee parhaiten jäsenistön erityispiirteitä

Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTY ry

YTY: Itsenäinen Akava tukee parhaiten jäsenistön erityispiirteitä

Julkaistu: 30.01.2015 klo 09:24
Julkaisija: Yksityisalojen Esimiehet ja Asiantuntijat YTY ry

Esimiehet ja Asiantuntijat YTYn hallitus päätti eilen, että YTY ei lähde mukaan uuden keskusjärjestön selvittelytyöhön. Hallitus katsoo, että YTY toteuttaa tuloksellisemmin jäsenistön edunvalvontaa osana itsenäistä Akavaa.

YTYn jäsenkunnan tehtävä- ja asematason mukainen edunvalvontatyö tulee parhaiten hoidetuksi sellaisessa keskusjärjestössä ja yhteisössä, jonka muut jäsenliitot ajavat samoja, kuten työaikaan ja palkkaukseen liittyviä, edunvalvonnallisia asioita.

– Näemme myös, että jäsenistön edun mukaista on olla osa yhteisöä, joka harjoittaa sellaista yhteiskuntapoliittista vaikuttamista, jolla on samat intressit mm. tulo-, vero- ja eläkepolitiikkaan liittyen, puheenjohtaja Mika Vesterinen toteaa.
– Akavalaiset eli aseman ja tehtävän vaativuuden sekä koulutuksen perusteella järjestäytyneet tarvitsevat oman keskusjärjestön, joka voi tehdä jäsenistönsä näköistä edunvalvontatyötä.

YTYllä on yli 10 000 jäsentä. Suorien jäsenien lisäksi YTYyn kuuluu jäsenyhdistyksiä, kuten liikennelentäjäyhdistykset ja Suomen Ammattivalmentajat SAVAL. Päätös ottaa huomioon myös näiden ryhmien tarpeet.

Finnairin lentäjien puheenjohtaja Sami Rolig näkee, että niin oman jäsenistön kuin kaikkien ammattilentäjien yhteiskunnallinen vaikuttaminen osana YTYä toteutuu parhaiten itsenäisen Akavan kautta.
– Eri lentäjäyhdistysten liittyminen osaksi Akavaa vuosina 2013 ja 2014 on lentäjien keskuudessa todettu oikeaksi ratkaisuksi, Rolig sanoo.

Ammattivalmentajille oma identiteetti on tärkeä, ja sen edistäminen edellyttää samankaltaisia tavoitteita muilta verkostossa olevilta.
– YTYn kautta toteutunut yhteistyö Akavan kanssa on tähän saakka ollut menestyksekästä, ja uskomme sen tuottavan myös jatkossa parhaan tuloksen, sanoo Suomen Ammattivalmentajat SAVALin puheenjohtaja Erkka Westerlund.

Esimiehet ja Asiantuntijat YTYn puheenjohtaja Mika Vesterinen p. 040 756 7649

Suomen Liikennelentäjäliiton puheenjohtaja Sami Rolig p. 040 351 5516

Suomen Ammattivalmentajat SAVALin puheenjohtaja Erkka Westerlund p. 0400 533 256

Esimiehet ja Asiantuntijat YTY on yli 10 000 jäsenen akavalainen edunvalvontajärjestö. YTYn jäsenet ovat esimiehiä, asiantuntijoita ja ylempiä toimihenkilöitä yksityisellä sektorilla, mm. teknologiateollisuudessa, kaupan alalla, tietotekniikan palvelualalla sekä finanssi- ja ilmailualalla. http://www.yty.fi